| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
2h:ars Gokart race - Torslanda, GBG
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4496 totalt) |
|
Tänkte kolla om det fanns ett intresse för gokart i torslanda? Utomhusbana som är en dryg kilometer lång! Varvtider på strax under minuten med hyrkartarna! Banan är världskänd och en viss Schumacher vann där för x antal år sedan... Det är nylagd asfalt på banan -03! Tänkte att man kunde köra Le Mans typen...då blir det mycket körtid! och med 2-3 i varje lag ska det inte bli för dyrt heller! Vid bokning måste man ha minst 8 bilar ute, vilket betyder att vi måste åtminstonde vara 16 pers.! Fast det hade ju vart roligare med full bana
Datum är ej spikat, då detta bara är intressekoll! Men under juni någon gång skulle vara kul! Priset är 720kr/kart/timme. Och jag tycker att vi ska köra 2h, då blir det 1440kr/kart. Om tre personer delar på en kart så blir kostnaden 480kr/pers. Tänk också på att ni då får köra i 45min totalt!! Mer info: www.team13.se _________________ Rachid Rachid |
||
Det beror helt och hållet på intresset! Vi måste ju vara ca 16-20 st. Hittills är det ca 5-6pers > Så något datum vågar jag inte sätta ut... intresset verkar vara väldigt svagt för detta
_________________ Rachid Rachid |
||
|
|
||
|
ca 7-8pers nu då
Börjar arta sig I värsta fall kan man ju ta en timmas race om många tycker att det är för dyrt. Blir ju lite billigare då
Fast helst vill jag få till ett 2h race, blir nog roligare så
||
Däck, bromsar och belägg borde inte vara några problem, de håller nog. Men tanka får nog personalen göra. Vi förare får nog bara köra/kolla på. Vet inte om motorn måste stängas av. Men allt sånt här får man ju info om på plats Jag vet inte själv exakt
Försök övertala lite mer folk nu så att det blir av
||
De har droppin hela söndagarna och mellan bokningarna resterande dagar. _________________ Rachid Rachid |
||
|
kommer deffinitivt att komma om jag bara får reda på datumen snart så att jag kan planera in tävlingen!!!
det är hyr-kartar vi talar om va?
har banan ngn hemsida man kan gå in o kolla på??? MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||
http://www.team13.se/
_________________ --VVTS-- |
||
|
Har funderingar lite löst på nästa helg? Eller helgen därpå? Måste bara dubbelkolla så det inte krockar med andra evenemang
Tänkte ringa och preliminär boka fast det fattas ju fortfarande lite folk...bättre att några till visar intresse tycker jag. _________________ Rachid Rachid |
||
Men...hela grejen går ju ut på att köra länge. Vanliga rejs kan man ju fixa när som helst... Men det är ju de långa som är roliga(re)
Fast om detta inte blir av så kan man ju ordna ett vanligt race! Blir ju mycket billigare också.
||
![]() |
Inför träffar
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (4496 totalt) |