| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Popnita glasfiber på glasfiber
|
4738 besök totalt |
|
Vi brukar lägga en bricka bakom som den pressar mot , istället för att pressa den i glasfibern som går sönder direkt. Man får ett mycket bättre mothåll och bättre hållbarhet.
Du kan ju annars sätta popnuts i skärmen om du enkelt vill kunna byta breddare vid ev skador? Du bör då köra med bricka bakom även då för att inte muttern ska snurra i glasfibern _________________ Peter Barrdahl |
||
|
Re:
Jag har popnuts bak, men fram så tror jag att dom kan ta i däcken, så vill prova vanliga popnuts fram. Hur stor/tjock bricka måste man ha? Kommer nog också att limma med Tech-7 e.l. _________________ Raymond Andersen |
||
|
Re: Popnita glasfiber på glasfiber
Välj även rätt popnit, det finns olika kraftiga som ger olika kläm(ha sönder glasfibern)tryck vid nitning. _________________ Roland Johansson |
||
|
finns att köpa speciella "nitbrickor" i både plåt och alu dem är lite större och liknande mått som "båtbrickor" (har fått för mej att det kallas båtbrickor för dem används vid glasfiberbåtar??)
är nog bara en fördel om du dessutom har på en skvätt lim mellan brickan och glasfibret , och sen väljer nitar " karosserinit" som har större "huvud" på framsidan, och sen skulle jag nog köra med alunit, snarare än RF nit som kräver större kraft för att nitas dit vilket skulle kunna mosa glasfibret jag hade nog om jag byggde nått lite seriösare limmat rostfria "bnit/båt brickor" mot innerskärmen" och sen andvänt alunit med stor skalle fram. då kommer det hålla bra _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Köra med bult o mutter är ju inget bra förslag om du nu är rädd att popnuts fram tar emot däcket??
Kör på Riktiga nitar med brickor som mothåll så blir de as kalas bra O tänk på å köpa alu o inte rostfritt .
_________________ Peter Barrdahl |
||
|
Re:
Haha de är väl bara bönder som kör med sådana "halvdana" lösningar
Det kanske funkar med silvertejp för att hålla skärmarna på plats :P
_________________ Peter Barrdahl |
||
|
Smådutta lite limklickar av PL400 eller liknande och tryck fast, behöver du byta skärmbreddare så behövs det förmodligen fixas lite till
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Popnita glasfiber på glasfiber
|
4738 besök totalt |