Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11541 besök totalt |
Min lista:
1: Lotus Exige 2: Porsche Carrera GT 3: Pagani Zonda Sist: Volvon (om smarten körde ifrån den på Gotland Ring så tror jag det blir ännu svårare för Volvon på en "mindre" bana) Nu ska jag gå ut och göra passnade hål för Zondans knappar i min instrumentpanel ![]() ![]() |
||||
Visst är exige mycket lättare men det är väl inte 780 kg tjänstevikt? 1473 kg för CGT är tjänstvikt med full tank och förare. Men som sagt det skiljer 500 kg. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Jag tror du kan ändra din uppfattning rätt radikalt. CGT är en mycket mer utpräglad räcer än zonda. CGT har hjulupphängningarna monterade stumt med uniballs i kolfibermonocouqen t.ex. Det är en fullblodsracer. Problemet är väl snarare att ägarna är mer posörer än vad bilen är..... ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Teknikens värld körde nog bara på den korta slingan på gotland ring, varvtider på strax under 50 sekunder med en sladdande m3a alltså ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Men det är väl med olika förare? Både Zondan och Koenigseggen kördes väl av gamla Stig som vad jag har hört var en långsammare förare än nya Stig. Förhoppningsvis körs TVs test med samma förare och på samma dag så man kan jämföra lite bättre. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Får jag gissa så är det nog Edvard Sandström som ska köra. Han ingår väl i TV:s testlag? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jo, men det var ju inte moster Agda som var gamla Stig precis. På sin höjd kanske det skiljer på nivån tiondelar mellan dem. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Tyvärr kan jag meddelar att det regnade under dagen och att tiderna inte kommer vara jämförbara.
Det korar den roligaste bilen - Det faktumet ändrar dock inte vår tävling. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ruskigt tråkigt! Hade varit roligt om bilarna fått chansen att prestera sitt yttersta. Nu ligger väl Gallardon lite bättre till helt plötsligt men jag vill inte ändra i min ursprungliga rankning i efterhand, det skulle inte kännas "fair". Det blir fortfarande väldigt spännande att se resultatet, undrar vilken bil som anses som roligast? Ska vi starta en ny tävling? ![]() _________________ Jens Höstbo |
||||
Var det inte det jag frågade om vid min "omröstning"???
![]() ![]() Kul att det är blötföre, då blir det mer utslagsgivande Då får vi veta vilken bil som har bra väghållning när det är blött också. När det är torrt kan vilken kärring som helst köra fort med vilken skrinda som helst ![]() ![]() ...fast numera kör väl alla TCS och ndra dubbla livermma, så det kanske i värsta fall blir än tävling i vem som gör bäst TCS ![]() ![]() F.ö: om Fabia RS är sist i blötan på knutstorp, då ger jag inte mycket för männen bakom spakarna.... De som händelsvis bevistade de sista 1,5 timmarna av fjolårets SLC-final, vet varför jag tror på dieseln ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Alla fakta var inte kända då. Denna info fick jag via maildialog med TV. Det här testet kan kanske ge lite ledtrådar ![]() http://www.jabbasworld.net/viewtopic _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
"Den bästa bilen att garva läppen av sig i har arton hästar under snitteffekten och kostar knappt hälften av snittpriset - och den har fyra dörrar, fem sittplatser och kan faktiskt köras till jobbet eller snabbköpet eller fotbollsplanen sin vilken vanlig bil som helst!"
Dock passar inte den bilen som var snabbast riktigt in i den beskrivningen... ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
om det inte varit för 300 hk låter det som en Volvo S60R ![]() EVo8 - 5 sittplatser? Vart är nu postbilen med mitt exemplar...? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
BINGo! Sen kan jag avslöja mer, om jag får ![]() Men det kan du göra annars Erik när väl postbilen hittat fram till Stockholm. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Trodde EVon skulle falla på priset. Men Zondan kanske drar upp snittet en aning... Vassego, du får gärna knappa in en komplett lista med tider... (så slipper jag) _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Nje, det kan det nog inte bli tal om. Jag har ju ett jobb att ta hand om just nu. Så det är fritt fram ![]() Kan däremot avslöja att det skiljde 10 sek i varvtid mellan Smart Roadster och S60R... _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Jag skulle gärna lova att jag äter min hatt om Smarten vinner, men jag vågar f ![]() Tidigare bataljer talar inte direkt till Volvons fördel, jag tror dock att den vann. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11541 besök totalt |