| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med val av bromsok.
|
787 besök totalt |
|
Hej Jag behöver hjälp med val av bromsok till min Volvo S40. Original bromsarna på denna håller inte och det finns väldigt dåligt med bra belägg till denna. Yellowstuff är det värsta jag har hittat och de håller inte för värmen. Så tänkte byta till annat värre där det är lättare att få tag på belägg som fungerar. Kravet är att det ska få plats i en 16" fälg. Har efter den del sökande kommit fram till att en 297x30mm skiva från Mitsubitshi 3000GT passar. Införskaffade en sådan samt ok från samma bil och provade. skivan passar riktigt bra men oken är för breda. Kommer behöva en 30mm spacer för att kunna köra med oken. Jag skulle helt enkelt behöva hjälp med att hitta ett vettigt alternativ till ok. Tacksam för all hjälp. _________________ Marcus Berg |
|
det är ju alltid lättare platsmässigt utåt om man kan använda flytande ok, har du tittat på corvette-ok? borde vara lätt att få tag på roliga belägg åtminstone till C5 och C6 (men jag har inte undersökt saken närmare själv).
Går det att få dit en skiva med större offset? På det sättet kanske det ändå går att använda oken du tänkt från början? _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
|
Hej tack för tipset. Skiva med större offset går ej då börjar det skava lite här och var. Men corvette ok kan ju vara något. Får kolla om de finns något som kan passa skivan bara. Flytande ok var ju annars en bra idé.
_________________ Marcus Berg |
![]() |
Skruva banåkabil
|
787 besök totalt |