| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med vinklar på breddning av bärarmar BMW
|
1057 besök totalt |
|
Håller på och tittar lite på att bygga egna bärarmar till min BMW E36. bygget i sig är en lek o spek bil som ska få åka lite drifting. för att få lite mer styrvinkel är det tänkt att sätta dit en styrvinkel hub och bredda bärarmarna ca 50mm för att kunna ratta lite bättre. finns färdiga kitt att köpa men är lite budget bygge och gillar att lösa saker själv. Min fråga i detta ämne är då hur bör jag bredda bärarmen? bör jag följa vinkeln på den röda linjen och få lite mer caster eller bör jag bredda den rakt ut som den gröna linjen? vad kan bli bättre och vad kan bli sämre med en sådan här förändring? själva bärarmen kommer att skäras ut i laser och bli helt plan jämfört med orginal som är lite vinklad i kullederna. ritningen i cad kommer jag givetvis dela med mig till alla som kan vilja ha den när det är klart
Mvh _________________ Anton Johansson |
||
|
Det borde väl bli liknande som m3-armarna där de gjorde förändringen istället för excentriska bakre bussningar:
http://vorshlag.smugmug.com/Projects Och det borde inte vara helt galet. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||
|
Re:
Ja det verkar ju vara rätt väg att gå
_________________ Anton Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1057 besök totalt |