| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ledlager funderingar bakvagn
|
847 besök totalt |
|
klurar på en lösning i en bakvagn, tänkt ersätta en gummi bussning med en svarvad rund stål bit där jag monterar ledlagret exentriskt i för att få lite mer utrymme. jag vill montera det så mycket exentriskt jag kan så nu till frågorna hur litet lager vågar man köra i en bakvagn, lagret sitter längst fram i en bumerang bärarm så det blir mest kraft vid gas och broms antar ja. i en liknande lösning har man använt 18mm lager jag funderar på om det kan gå att gå ner till 14mm specen på ett MTE lager säger mig inte så mycket för ja har svårt att uppskatta hur mycket kraft det kan bli i en sådan punkt i en bakvagn. nästa fråga, bästa lösningen på att låsa lagret i sin nya hållare? det är rätt liten kant på ett sånt här lager så jag tror inte de går med en vanlig låsring med öron. en låsring utan öron var hittar man det och är en sån lösning stark? brukar vara jobbigt att få bort men man kanske aldrig behöver byta lagret
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
|
_________________ Peter Larsson |
|
Du kan dela lagerhållaren på ena sidan och ha ett skruvat förband ungefär som Millway har på sitt lager.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
![]() |
Skruva banåkabil
|
847 besök totalt |