Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1695 besök totalt |
Någon som varit på Circuit Paul Ricard
Är lite sugen på att åka till Paul Ricard i sommar och hyra en Porsche GT3. Blir dock inte riktigt klok på vilken bana man ska välja? Har någon här varit där och vet vilken slinga som är vettigast? http://www.oreca-store.com/idees-cad Mvh Jimmy _________________ // Jimmy Führ |
||
|
||
Jag känner till banan väl, var där i tre veckor på event för några år sen. På sidan du länkar till så var "vår" del av CPR "Piste GT" och jag hade aldrig i livet blivit nöjd om jag åkt från Sverige för att köra den. Möjligen om man är i närheten och svänger förbi men storleken är som ett mindre Kinnekulle.
Skissen till vänster vet jag inte ens hur dom får till så den har jag ingen uppfattning om men den verkar vara ungefär lika lång som den lille. Inte bra. GP banan är däremot GRYMT ball, plattare karaktär med skumma kurvkombinationer och höghastighetskurvor. Klart underhållande i alla fall i en Corvette C6, kräver lite motor. Troligen skalar dom av GT banan från "Fullvarv" för att kunna köra två event samtidigt. Mycket trevlig bana med fina faciliteter. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Re:
Inte att förglömma de fina orterna runt om kring. Kan personligen rekommendera ett boende nere vid havet i Cassis, för att sen ta den grymma bergsvägen till banan (ca 20km). /JP
|
||
Ja Cassis är fint, vi bodde i Marsielles och blåste motorvägen till Aubagne eller i höjd med Le Castellet, man får ändå en dos bergsväg.
![]() Passa kameraskåpen som står i småbyarna bara! _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
_________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1695 besök totalt |