Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Någon som varit på Circuit Paul Ricard
1695 besök totalt
JimmyF
Örebro
Här sen Nov 2005

Trådstartare

Är lite sugen på att åka till Paul Ricard i sommar och hyra en Porsche GT3.
Blir dock inte riktigt klok på vilken bana man ska välja?

Har någon här varit där och vet vilken slinga som är vettigast?

http://www.oreca-store.com/idees-cadeaux/stage-pilotage

Mvh Jimmy

Mölndal
Här sen Feb 2004

Har inte varit där men välj GP-slingan istället för de två kortare alternativen. Lite dyrare men åker man till en bana så vill man ju få köra hela varvet runt..

Umeå
Här sen Apr 2010

Ring och prata med Oreca. Dom får samma fråga varje dag och kan ge dig bra råd.

www.simpson-europe.com
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag känner till banan väl, var där i tre veckor på event för några år sen. På sidan du länkar till så var "vår" del av CPR "Piste GT" och jag hade aldrig i livet blivit nöjd om jag åkt från Sverige för att köra den. Möjligen om man är i närheten och svänger förbi men storleken är som ett mindre Kinnekulle.
Skissen till vänster vet jag inte ens hur dom får till så den har jag ingen uppfattning om men den verkar vara ungefär lika lång som den lille. Inte bra.
GP banan är däremot GRYMT ball, plattare karaktär med skumma kurvkombinationer och höghastighetskurvor. Klart underhållande i alla fall i en Corvette C6, kräver lite motor.
Troligen skalar dom av GT banan från "Fullvarv" för att kunna köra två event samtidigt.

Mycket trevlig bana med fina faciliteter.

BMW 330i -05
Citera
JP Simpson
Umeå
Här sen Apr 2010

Re:

Inte att förglömma de fina orterna runt om kring. Kan personligen rekommendera ett boende nere vid havet i Cassis, för att sen ta den grymma bergsvägen till banan (ca 20km).
/JP

MaZ skrev:
Jag känner till banan väl, var där i tre veckor på event för några år sen. På sidan du länkar till så var "vår" del av CPR "Piste GT" och jag hade aldrig i livet blivit nöjd om jag åkt från Sverige för att köra den. Möjligen om man är i närheten och svänger förbi men storleken är som ett mindre Kinnekulle.
Skissen till vänster vet jag inte ens hur dom får till så den har jag ingen uppfattning om men den verkar vara ungefär lika lång som den lille. Inte bra.
GP banan är däremot GRYMT ball, plattare karaktär med skumma kurvkombinationer och höghastighetskurvor. Klart underhållande i alla fall i en Corvette C6, kräver lite motor.
Troligen skalar dom av GT banan från "Fullvarv" för att kunna köra två event samtidigt.

Mycket trevlig bana med fina faciliteter.

www.simpson-europe.com
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Ja Cassis är fint, vi bodde i Marsielles och blåste motorvägen till Aubagne eller i höjd med Le Castellet, man får ändå en dos bergsväg.
Passa kameraskåpen som står i småbyarna bara!

BMW 330i -05
Citera
JimmyF
Örebro
Här sen Nov 2005

Trådstartare
Tack för alla bra svar!

Har sommarhus i Nice men aldrig kommit mig för att ta mig till Paul Ricard men nu i påsk är det dags

Lund
Här sen Maj 2005

Allmänt banåkaforum
1695 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande