Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 5 besök senaste veckan (110964 totalt) |
Mison är väl en ädlare gas (rätta mig om ja har fel)
Men ren kolsyra kyler bättre och är bättre vid tunnplåt. Kör alltid med kolsyra på tunnplåt, mkt lättare o svetsa i bilplåt då. Dessutom kan man minska gasmängden rätt mycket med kolsyra kontra Mison Kolla med nått Brandserviceföretag, dom brukar kunna ordna tub o fyllning. ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
Tack för tipsen och ditt erbjudande Marcus
![]() Har läst kors och tvärs på nätet nu och den (någorlunda) gemensamma uppfattningen är att kolsyra funkar bra men verkar skvätta lite mer. Pratade med det lokala brandserviceföretaget och priserna är ca hälften mot Mison. Men jag lutar åt Mison ändå då jag inte ska svetsa mkt samt att jag slipper byta tub om jag vill fylla den med Argon om jag ska nyttja svetsens TIG-funktion. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Re:
Ja det får lösa sig, ska besiktiga bilen sen tar jag ner den till Jnkp. Men för att besiktiga den så behöver jag nya däck, vilket jag har köpt. 235/40-17 på 9" fälgar, så för att få på dom behöver jag bredda bilen, iaf fram. Och skärmbreddare köpte jag 2011, typ precis innan bilen blev ståendes... Och för att få dit dom behöver jag svetsa lite, hence svetsinköpet ![]() ![]() Varför välja den enkla vägen ![]() ![]() 9" ET15 på bilden, med 15-20 mm spacer blir det nog bra ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Klickade hem ett par bakspeglar
![]() ![]() ![]() Sen har jag småpysslat lite med att skrapa bort ljudisoleringen från plåten som sitter före kupéfläkten. -0.5 kg ![]() Många bäckar små ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Otroligt nog så har jag faktiskt grejat lite med bilen i helgen. Lackade plåten för kupéfläkten och monterade.
![]() Inte så mkt som syns av den men det blev några repor när jag skrapade loss gummimassan och det ser ju inte kul ut att hänga tillbaka en sån plåt oavsett om den syns eller inte ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Re:
Frågan är vad ägaren till stolen säger när du ställer tillbaks den ![]() Kul att du kommit igång att skruva ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Beställde spacers så att fälgarna går fritt från fjäderbenet fram och fyller ut breddarna bak, 30 mm bolt on med ipressade pinnskruvar. La ordern hos spacers.se i fredags och idag måndag var dom framme
![]() ![]() Tyvärr är det ju en rätt ansenlig mängd aluminium som skruvas dit ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Tog ledigt på skärtorsdagen och fick lite kvalitetstid i garaget. Nu är projekt skärmbreddare inlett
![]() Först mäta och markera snittet. ![]() ![]() Sedan kapa ![]() ![]() ![]() ....MEN, dom var ju inte så fina visade det sig! Det fanns ett rosthål i innerskärmen som jag inte sett. Genast var all ångest borta och det kändes mycket bättre att kapa bort dom ![]() ![]() Sen snittade jag upp innerskärmen och vek upp den mot ytterskärmen för fastsvetsning. ![]() ![]() Samma sak på andra sidan. Det fanns rost även där på exakt samma ställe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen punktades inner och ytterskärm ihop. Innerskärmen bestod av 0.7mm plåt ![]() ![]() ![]() Fram var det bara att mäta och kapa. ![]() ![]() ![]() Dock glömde jag köpa karosserikitt, nån som har tips på bra grejor och var man kan köpa dem? ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Har funderat på om man ska ha någon form av gummipackning/tejp mellan breddare och kaross för att inte nöta på lacken bakom. Eller ska man dra en sträng med nån form av tätningsmassa/lim?
Hur har ni andra gjort som kör med skruvad breddare utanpå skärmen? ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Smetade på lite kitt på svetsarna ikväll och hängde breddarna på plats provisoriskt för att se hur det blev med spacerplattorna. Skulle kunna bli bra tycker jag
![]() Hann tyvärr inte hissa ner den på backen för en noggrannare undersökning, det får bli en annan gång. ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Men vilken nice kärra!
![]() ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 5 besök senaste veckan (110964 totalt) |