Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rykte: Mini Cooper RS (2004-2005)
1 besök senaste veckan (1110 totalt)
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

" I've just found out from a media insider friend that the end of 2003, MINI will introduce the Cooper RS (Rally Sport) model, which will have all-wheel drive and about 220Hp from a further tweaked 1.6L 4-in-line supercharged engine. No word on styling, suspension, or pricing. Apparently the advertising will begin mid-summer, and production at the end of the year, as an '04 model. This will be about six months prior to the introduction of the 1-series BMW, a 2005 model.
"
Resten av tråden:
http://www.minicooperonline.com/modules.php?op=modload&name=phpBB_ . . . .

En del av mej hoppas att ryktet är sant och en annan del hoppas att det bara är rykten den ekonomiska biten , Men skulle det bli verklighet låter det som en riktigt trevlig bil, har hört rykten om Cooper RS från flera håll på sistonde, men som sagt troligtvis bara ett rykte, men man kan ju alltid drömma
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Hoppla!

En RS skulle jag kunna tro på, men fyrkrafs i en MINI...Låter bara tungt i mina öton. Tycker nog inte man ska "förstöra" den fina ballansen med mera vikt iaf... Eller?

Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

AL skrev:
Hoppla!

En RS skulle jag kunna tro på, men fyrkrafs i en MINI...Låter bara tungt i mina öton. Tycker nog inte man ska "förstöra" den fina ballansen med mera vikt iaf... Eller?

Visserligen, men det vore kul med en Cooper RS som kan utmana Audi S3 mfl. Sen att se några Coopers gå fort i rallyskogarna, på sjöisarna mfl ser inte jag som något negativt!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Visst vore en RS kul! Men jag tror inte den kommer med 4krafs...om den kommer. (Högst personlig åsikt utan mer förankring i verkligehten än "gut fealing".)

Bara för att MINI skull bli fyrhjulsdriven betyder inte att man skulle kunna tävla med den hur som helst. Den passar inte in ngnstans alls i ngt vettigt reglemente. Närmst skulle vara att man byggde en Super 1600, om man slopade kompressorn då. DET vore kul!!! Men med de kostnaderna det innebär är det inget som sker på privatbasis.

Som hobbyåkabil skulle det säkert annars dyka upp ngn mer bil, de är ju inte så många nu, på isen om den vore fyrhjulsdriven! (Men konceptet känns bara så fel. Man bygger inte en lite shopingbil för att sätta Jeepdrift på den eller...iaf inte i min bok. Men jag kan ju som vanligt ha hur tokfel som helst! )
Borde väl egentligen, som bakhjulsdriftsfanatiker, uppskatta om de såg till att det drev på där bak oxå. Men i denna bil...nä, faktiskt inte! Då hade det varit bättre med enbart bakhjusldrift istället för alla 4:a.

Sedan tror inte jag, efter att ha testat Coopern, att man behöver fyrhjulsdrift för att spöa en A3:a...iaf inte på asfalt. Svänger vägen är Ingolstatvagnen efter direkt! thumbs up

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Köpte senaste nummret av evo "car of the year edition" där coopern plockade hem en hedrande 6:e plats före Evo VII. Va tydligen inga problem att hänga på miljonbilar när vägen svängde lite... usch.. längtar tills sommaren då man ska ut och köra bana o RS =)... Har beställt en uppsättning OZ Superleggera som ska skos med Goodyear Eage F1 FD3, så nu får magnus se upp på bromma Ska försöka kontakta bilsport för en superstagetest också, skulle vara kul o se...
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag har funderat en del över vad BMW ska hitta på med MINI-märket om några år. De lär väl knappast kunna sälja den i nuvarande utseende längre än till kanske 2006 för utseenden är ju lite trendkänsliga.
Chassiemässigt slår den allt annat jag kört med drivning på styrhjulen.

1 besök senaste veckan (1110 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande