|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
11 Jun 2004 23:40
Senast ändrad av Niklas, 30 Jun 2004 23:00, ändrad totalt 3 gånger
classique sport, vilket betyder att jag släpar på helskinn och en ogreppbar träratt än så länge.
då jag kommer börja skolan igen nu till hösten så har det förvandlats till ett budgetprojekt, men det som är gjort med bilen hittils är:
AVo Evo coiloverkit, med orginal torsionsstavar bak.
Powerflex polyurethanbussningar i framvagnen
Batteriet är bakflyttat
Öppet luftfilter
rostfritt 2,5" från katt, vet at det är för mycket, men jag behöver det tids nog
omp förstärkt tryckplatta
omp fjädrad fyrpuckad sinterlamell (helt ok körbarhet trots allt)
Brembo MAX slitsade skivor fram
EBC Greenstuff runt om
planer och saker på ingående:
en omp moccaratt (om ingen här har en 70-90mm djup moccaratt med omp/luisi bultcirkel att sälja billigt i fint skick)
mer effekt
goodridge stålomspunna bromsslangar
ev hårdare spiralfjädrar till dämparna fram och styvare torsionsstavar
Stolar som man sitter fast i
en bil som bjuder på lagom mycket bus
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290
12 Jun 2004 00:32
Niklas skrev: | ......
ev hårdare spiralfjädrar till dämparna fram ..........
........ | Kan finnas närmare än du tror!
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
12 Jun 2004 11:52
jag har hört sägas så och jag vet att du är den jag vänder mig till vid behov, men jag måste ju testa på gelleråsen först
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
13 Jun 2004 22:17
Bilen har idag fått bekänna färg på gelleråsen
det gick bra, men bättre däck står på önskelistan
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
30 Jun 2004 22:26
Nu med mer effekt några timmar i garaget håller på att betala sig.
mer lag, det gillar vi inte.. men lite mer kräm hoppas jag ska väga upp
bromsrör kvar att leda om. en värmeskyddsplåt att skapa och inställningar att göra, men nu känns det riktigt bra
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241
01 Jul 2004 09:43
Ser fram emot provturen! *bokar in mig själv*
_________________ /Fredrik Fröberg
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
01 Jul 2004 15:44
inställning pågår
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
22 Jul 2004 13:15
Skvalpskyddsplåtar isvetsade i tåget, uppfyllt med lite vassare olja och oljepumpen har bytts till en fräschare, nu kanske jag kan vara lugn för lagren även i snabba kurvor
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565
23 Jul 2004 15:57
Vet du vad vikt förhållade du har på din? Jag har sett i några papper att -90 ans 1.9 ska vara lättare än -87 1.6 .
hur ter sig växelspaken på din? Min är har långa slag uppåt, och kort ner.. (dvs längre mellan 1an och neutal än 2an och neutral)
_________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
24 Jul 2004 09:32
växelspaken har längre slag uppåt, dock har jag kortat "L'et" i växellänkaget för kortare slag. bilen väger något i stil med 970kg, har inte vägt den på ett bra tag =/
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
30 Jul 2004 22:35
Nu är bilen inställd och klar (sånär som på lite fininställningar)
har haft stora problem med mappningen pga en felvisande lambdamätare
men nu funkar det
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Zolektric
Här sen Maj 2004
Inlägg: 973
31 Jul 2004 17:21
vad ligger effekten på? orginal och efter lite meckande?
_________________ Björn Hansson
|
Stefan Sager
Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004
Inlägg: 100
31 Jul 2004 19:15
Zolektric skrev: | vad ligger effekten på? orginal och efter lite meckande? |
En 205GTi 89-> har 122hk
_________________
Stefan Sager
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
01 Aug 2004 22:34
orginal har den som sagt 122hk. Vid renovering av motorn så monterade jag dock en tjockare topplockspackning vilken nu ger mig ca: 9.0:1 i kompressionsförhållande.
så säg 115hk@0,4bar - värmeförluster och o-optimerat turbobygge :P chansar väl på att den ligger runt 150hk, vi får se vad tiderna säger, fortfarande lite finlir kvar med mappningen för att få den att gå perfekt och hämta den sista effekten.
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241
13 Aug 2004 15:03
Jaha, uppdatering tack!
Fått på nya huven? Bilder!
_________________ /Fredrik Fröberg
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
13 Aug 2004 19:20
bilder kommer när jag är hemma igen, har varit på kryssning och inte riktigt haft möjlighet.. men nu är jag nykter igen så imorgon bär det av hemåt
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
14 Aug 2004 14:27
Senast ändrad av Niklas, 08 Okt 2004 14:20, ändrad totalt 1 gång
det var lite varmt under huven, så jag fick ta upp hål
såhär ser det ut nu
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241
14 Aug 2004 16:51
Lookin good! Men var e nätet då?!
Ja har hittat en annan huv så nu blir de kapa av för mig oxå..
_________________ /Fredrik Fröberg
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
14 Aug 2004 17:35
jag tänkte hitta på något sätt att fästa nätet så jag är säker på att det sitter. Ovanför turbon är ju strålningsvärmen rätt rejäl, så jag vet inte vad jag ska ta för lim där :P
men nät kommer, var så lugn, får välan byta bild då
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241
15 Aug 2004 19:09
Ähh.. bara fästa med smältlim ju! Perfekt! (funkade ju i kupéen)
_________________ /Fredrik Fröberg
|
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543
Trådstartare
15 Aug 2004 22:34
hrm, smältlimmet smälte i solen numera skruvat :P
funderar på nån sika marin, men de tål bara max 140 grader c vad jag förstår.. ska ringa dem och höra efter om de har något bra.
_________________ /Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
|
|