Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 9 besök senaste veckan (57363 totalt) |
Absolut ha-begär, en svart GT2.
Minns fortfarande när jag körde just en svart GT2 hem från Kinnekulle och jag kom ifatt 8 bilar som låg och väntade i kön bakom en lastbil på backig 90 väg. Gasen i botten och jag tänkte att jag tar nog fyra fem bilar innan mötet, sen tänkte jag att jag tar nog alla 8 innan mötet, sen tänkte jag att jag tar nog lastbilen också samtidigt som ögonen vibrerade i ögonhålorna av accelerationen. En helt sanslös bil att gå! Stort grattis till en helt fantastisk bil David! /Anders Undrar nu vad supramannen skall säga när han får reda på att jag kört GT2'a? ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Tackar, tror att just den M3an vunnit DTM med en italienare bakom spakarna.
Vi kör en kombinerad lunch/provtur senare i vår ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Re:
Tjena Anders! Det låter bra det här, he, he ![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Chassi till 996 GT till salu
Reg- och kontrollbesiktning gjord, 2012-02-24, i Strängnäs så det blev några mil med kärran. Första intrycket är att den är lugn och stabil samtidigt som den bjuder in till lek ![]() ![]() Mindre än en månad till banåka på Gelleråsen med PCSR, ser det som uppvärmning inför Mantorp ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Har redan avverkat dryga 350 mil med bilen (hur gick det till?)
![]() ![]() Gelleråsen kändes lite "knixig" för bilen, men om jag ska vara ärlig så är det nog mer mig det hänger på. Har lite svårt att få det att stämma på den banan. Mantorp kändes mer som "hemma" för både mig och bilen. Satte en 1.28,4 som bäst men det finns mycket att kapa där. Tippar på att jag skulle kunna komma ner under 1.27 som bilen är nu. Har även kört tre slalomtävlingar med PCS. Med mina tidigare bilar har jag fått rätt bra fart genom att "ta i". Med denna funkar det inte 100, här ligger svårigheten i att inte pressa för mycket utan hålla igen och hitta balansen utan att överköra. La upp ett klipp på youtube från helgens PCS slalom på Bromma ![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Re:
PuppanKänsla.... Haha ![]() ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Re:
Inte direkt GT2-anpassad bana ![]() ![]() ![]() PCS-slalomen är nästan största anledningen till att jag skulle byta bilmärke en vacker dag.... _________________ ![]() |
||||
Re:
Man kan tro det... men i en given situation är alltid mer kraft bättre än mindre, snabbast den dagen ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Skickar med en uppdaterad bild över hur bilen ser ut nu. Har köpt en extra uppsättning originalfälgar i mattsvart. Planerar att bredda dessa för 265 fram.
Har lite planer för framtiden. Blir antagligen nya chassikomponenter till nästa säsong. Lättning via RS bakruta och CF/GF huv. Ev förbättrad aero. Behöver en "riktig" vinge bak och splitter fram. Funderar även på andra intercoolers. Har kört tre dagar med pcsr hittills i år, 2xGelleråsen och 1xMantorp. Ska åtminstone åka en dag till på bana samt köra lite slalom. ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Var och körde på Min Stora Racedag på Mantorp i helgen. Blev mycket kört på lördagen (stödevent med överskott till stiftelsen Min Stora Dag). Blev 30 mil bana och 150 liter soppa förbrukat för min del... (open pit lane mellan 10 och 17...
![]() ![]() Söndagen var helt fantastisk. Det var otroligt givande att se hur kul alla barnen och deras familjer hade, snacka om ett "break" från deras vardag. Har ni möjlighet är det bara att åka på det här kanoneventet nästa år ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Tid bokad för service/genomgång av bilen hos Mtech, även recond hos J Sandell. Vintervila från slutet av oktober.
Funderar på att köpa in mig i en racebil och tävla nästa säsong, då kan det hända att GT2an blir "överflödig". Vi får se. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Re:
Snart vår... med tillhörande hål i plånkan... ![]() Blir ingen försäljning, inte racebil heller ![]() Däremot Öhlins road and track till GT2an. Får duga åt mig, en bra kompromiss som bilen i sig. Mina dämpare är antagligen helt sopslut (orörda sedan leverans) med läckage på båda på vänster sida. När det gäller uppgraderingar får det räcka för den här säsongen. Montering Öhlins Invägning/injustering Re-map Claro! _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Den rör på sig rätt bra
![]() ![]() _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Re:
Jo, dom är "hemska". GF/CF huv och riktiga fälgar skulle vara en höjdare för den här. _________________ D a v i d B r a n t m o Då: 951 Cup 3,0 16v 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Re:
Så J***a tråkigt att man aldrig får ha nåt ifred ![]() Ser jag nåt på nätet så hör jag av mig! _________________ Joakim Larsson "Så har den här modellen drabbas av design som jag brukar säga" -Christer Glenning |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 9 besök senaste veckan (57363 totalt) |