Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 27003 besök totalt |
Lite mer info
Motor: Ca450hk, Nira i3, deplhi 525cc spridare, Bosch 044 pump, modifierat V70-insug, JE kolvar+ringar,Hela vevpartit ballanserat enl. Q16, SPM H-profil stakar, Block: B5234T borrat, planat och portat, B5254S -99 tråg (intregerat oljekyl), extra skvalp-plåtar Topplock: SOCO-portad, mirra frästa säten, Kamaxlar:GLT (PGI, PGE), Ventiler: std. mirra frästa, Turbo: GT3071R, 1,4bar laddtryck, ombyggd KL Racing 50mm wastegate (portad och justerbar) T5 turbotrycksventil, egen tillverkad IC, Avgassystem: Rostfritt, 42x1.5mm (grenrör) 3" ur turbo, övergår i 2x2", egen tillverkad alu dämpare 2x2", 3" efter dämpare, Växellåda: Ford sierra cossworth 4x4, ny fläns mot motor, Koppling: AUDI S2 tryckplatta, AP-racing 4-puck sinter lamell, Ford sierra cossworth 4x4 diffar, specialbyggda Öhlinare runt om, Bromsar:AP-racing 4-kolvsok, 330/295 skivor, Mintex klossar, Willwood _" / 1" huvudcylindrar (fram/bak), stålomspunna slangar,Willwood pedalställ med bromsvåg, Rör-ram (fackverkskonstrution)35x2.5, Däck: Toyo proxes R888, 255/40/17, Fälgar: Speedline, Mercedes DTM -91-92, 4st michelin rally vinterdäck på BMW fälg, Kaross: Ford -32 (3mm glasfiber)A-FORD -28 kylarmask., Ford -32 lyktor, Motorhuv/huvsidor: tillv. i 1.5 mm alu. Stolar: Cobra suzoka, Bälten: 3" Sabelt Mätare: 5"Autometer varvräknare, 52mm VDO oljetryck och vattentemp (mekaniska), cykeldator _________________ Per Trönnberg |
||
Ska den fortsätta att vara 4wd eller kan du tänka dig att köra Rwd oxå? Rwd kvalar väll in i några fler klasser kan jag tänka mig (men jag vet inte, rena gissningar från min sida)
|
||
Tanken med bilen och dess konstruktion är inte främst tävling, utan trackdays, lite ringen åka, kanske TA och framförallt gatåka.. Men snabb på bana går den garanterat att få med rätt förare:-)
_________________ Per Trönnberg |
||
Nu börjar planerna inför 2015 smidas
![]() Efter dagens möte på Trollspeed blir det med största sannolikhet, större turbo, större spridare och en soppapump till så att vi kan förse den nya setupen med tillräckligt med E85... Om allt går som planerat lägger vi ribban på 700hk ![]() _________________ Per Trönnberg |
||
Re:
![]() |
||
Kylningen var det problem med från början så nu sitter det dubbla kyl, ett fram samt ett bak. Det i kombo med bilens integrerade oljekyl samt blivande E85 konvertering och litte Waterwetter fixar kylan..
_________________ Per Trönnberg |
||
Tackar tackar! Många av oss tenderar ju att spåra ur med våra projekt och efter mina tidigare påhitt så är jag glad att jag lyckas hålla mig lugn med denna bilen
![]() _________________ Per Trönnberg |
||
Nu verkar du redan löst effekt och låda. Annars hade kanske min motor/låda varit något för dig..
Kommer bli riktigt bra med Seq låda iaf och lite mer mos från Trollspeed skadar aldrig heller ![]() |
||
Har en fråga om krängningahämmaren man ser i blid nr 2. Brukar inte "snurran" vara böjbar? Eller? Hur funkar det att ha den stum som på bilden? Ser på en av dom senare bilderna att den är borttagen. Varför?
_________________ Wille Andersson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 27003 besök totalt |