Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Hotrod 4WD Cosworth med Volvo T5
<<   1, 2, 3   >>
27003 besök totalt
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Lite mer info

Motor: Ca450hk, Nira i3, deplhi 525cc spridare, Bosch 044 pump,
modifierat V70-insug, JE kolvar+ringar,Hela vevpartit ballanserat enl. Q16, SPM H-profil stakar, Block: B5234T borrat, planat och portat,
B5254S -99 tråg (intregerat oljekyl), extra skvalp-plåtar
Topplock: SOCO-portad, mirra frästa säten, Kamaxlar:GLT (PGI, PGE), Ventiler: std. mirra frästa,
Turbo: GT3071R, 1,4bar laddtryck, ombyggd KL Racing 50mm wastegate (portad och justerbar) T5 turbotrycksventil, egen tillverkad IC,
Avgassystem: Rostfritt, 42x1.5mm (grenrör) 3" ur turbo, övergår i 2x2", egen tillverkad alu dämpare 2x2", 3" efter dämpare,
Växellåda: Ford sierra cossworth 4x4, ny fläns mot motor, Koppling: AUDI S2 tryckplatta, AP-racing 4-puck sinter lamell, Ford sierra cossworth 4x4 diffar,
specialbyggda Öhlinare runt om, Bromsar:AP-racing 4-kolvsok, 330/295 skivor, Mintex klossar,
Willwood _" / 1" huvudcylindrar (fram/bak), stålomspunna slangar,Willwood pedalställ med bromsvåg,
Rör-ram (fackverkskonstrution)35x2.5, Däck: Toyo proxes R888, 255/40/17, Fälgar: Speedline, Mercedes DTM -91-92, 4st michelin rally vinterdäck på BMW fälg,
Kaross: Ford -32 (3mm glasfiber)A-FORD -28 kylarmask., Ford -32 lyktor, Motorhuv/huvsidor: tillv. i 1.5 mm alu.
Stolar: Cobra suzoka, Bälten: 3" Sabelt
Mätare: 5"Autometer varvräknare, 52mm VDO oljetryck och vattentemp (mekaniska), cykeldator

_________________
Per Trönnberg
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Å lite mer bilder

Borttagna bilder

_________________
Per Trönnberg
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Ska den fortsätta att vara 4wd eller kan du tänka dig att köra Rwd oxå? Rwd kvalar väll in i några fler klasser kan jag tänka mig (men jag vet inte, rena gissningar från min sida)

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Tanken med bilen och dess konstruktion är inte främst tävling, utan trackdays, lite ringen åka, kanske TA och framförallt gatåka.. Men snabb på bana går den garanterat att få med rätt förare:-)

_________________
Per Trönnberg
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
E85 konvertering och seqlåda kanske är bra vinterprojekt..!?

_________________
Per Trönnberg
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2493



Absolut!
Och grattis i efterskott!

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Då får det bli så!

_________________
Per Trönnberg
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Nu börjar planerna inför 2015 smidas

Efter dagens möte på Trollspeed blir det med största sannolikhet, större turbo, större spridare och en soppapump till så att vi kan förse den nya setupen med tillräckligt med E85... Om allt går som planerat lägger vi ribban på 700hk

_________________
Per Trönnberg
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20205



Re:

GoTA skrev:
Tänk vad en liten växellådsuppgradering kan föra med sig
Det är ju dumt att låta växellådan få jobba inom spec

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Står i valet och kvalet.. Den nya lådan tål 800hk och 800nm.. Köra safe på 700hk eller på gränsen... DET är dagens fråga

_________________
Per Trönnberg
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8054



med så lätt bil, mer mos

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4379



Riktigt ball!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
1.28kg/hk låter bra i mina öron

_________________
Per Trönnberg
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419



700 häst hörs kul.

Har du provat den på bana? Några problem med att ha kylaren bak?

_________________
Johnny knudsen
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Kylningen var det problem med från början så nu sitter det dubbla kyl, ett fram samt ett bak. Det i kombo med bilens integrerade oljekyl samt blivande E85 konvertering och litte Waterwetter fixar kylan..

_________________
Per Trönnberg
Citera
Racingse
Skåne
Här sen Maj 2013
Inlägg: 419



Blir brutalt bra
Hoppas att få se den live nästa år.

_________________
Johnny knudsen
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 883



OJ! Vilken bil!
Helt i min smak och koncept!

GRATTIS!

_________________
Fredrik Reichel
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Tackar tackar! Många av oss tenderar ju att spåra ur med våra projekt och efter mina tidigare påhitt så är jag glad att jag lyckas hålla mig lugn med denna bilen Jag hoppas på många roliga event nästa år, är väl ärligt talat ngt orolig med tanke på aeron på bilen... Som att flytta en ladugårdsvägg framför sig..

_________________
Per Trönnberg
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Nu verkar du redan löst effekt och låda. Annars hade kanske min motor/låda varit något för dig..

Kommer bli riktigt bra med Seq låda iaf och lite mer mos från Trollspeed skadar aldrig heller

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
WilleA
Bollnäs
Här sen Jun 2012
Inlägg: 16



Har en fråga om krängningahämmaren man ser i blid nr 2. Brukar inte "snurran" vara böjbar? Eller? Hur funkar det att ha den stum som på bilden? Ser på en av dom senare bilderna att den är borttagen. Varför?

_________________
Wille Andersson
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345


Trådstartare
Krängare är ytterligare en sak jag kollar på inför nästa säsong, precis som du skriver fungerar inte krängaren på bilden optimalt.

Per

_________________
Per Trönnberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Hotrod 4WD Cosworth med Volvo T5
<<   1, 2, 3   >>
27003 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande