Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3336 besök totalt |
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Väldans spektakulärt
![]() ![]() mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Hehe..
Den ena är ju en Nissan Skyline,, den andra ser jag ej,, Misse kanske..?!?! Jag tror att det går ut på att åka så snyggt o brett mm,, sen får de poäng därefter..!! Mvh R. _________________ -Nyckeln till framgång är att vara oavbrutet optimistisk även i Motgång..!! -Men vad är då vitsen med att lyckas om det ska känns lika bra att Misslyckas..?? |
||||
......den andra är som titeln säger ,en 200sx S15.
om jag har fattat det rätt så är det i just det där momentet att drifta så nära o så lika som möjligt. Det finns även ett moment (team drift?) där man är ännu fler 4-5-6st ,fast då brukar dom inte ligga sååå nära. Hela "sporten" är en ren bedömningssport som tidigare talare nämnde. Vet bl a. att mycket däckrök är ett stort+ o att även drifta på rakorna. Svårt att ta reda på fakta när det är en japansk-"sport". Har kommit upp en del klubbar i US,GBR o Austr.,men hemsidorna är mycket tunna,lite info. /Glenn _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Sport Auto har en årlig Drift-Challenge tävling på Hockenheim, så det finns galningar på närmare håll än Japan.
![]() Men varför hålla på med sådana löjliga saker när Bilsports burnouttävling för förartalanger utöver det vanliga finns? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
||||
Vänsterbroms? Inte för att jag själv är haj på det, men ändå. Det händer att jag använder det på bakhjulsdriven bil, men effekten är ju då det omvända, alltså mindre sladd. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Hm jag som trodde att det var för att reglera understyrning genom förändring av vikt fördelning (IOFSär väl det sladd oxå) ![]() Nu hjälper inte det mig eftersom jag Aldrig haft en understyrd bil Eller snarare kört tillräckligt fort Men på GPL och lotusen använder jag det. Johan lundberg _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Kan man inte ha det till bådeock? Dels för att få sladd på bilen. snabbt tryck på bromsen o bilen kommer i "obalans"
o dels för att få balans i bilen te.x vid långa svepande kurvor på en bana. MVH Fredrik _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Det var detta jag menade. Jag har fått för mej att det är detta som avses med uttrycket vänsterbroms i s.m. bakhjulsdrivna biler. Är inte "snabbt tryck på bromsen för att få bilen i obalans" kopplat till den gamal fina konsten fyrhjulssladd? JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Fyrhjulsladd Det väcker minne av mossans golf gti mk2 198x den enda bil jag fått ut i 4wd drift Johan Lundberg _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3336 besök totalt |