| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Garagetält, erfarenheter?
|
7 besök senaste veckan (13919 totalt) |
|
Hej! Vi har inget garage till bilen och meckar utomhus vilket är bökigt i snö och regn. Kollat lite på partytält men hittade Garagetält typ detta > http://www.blocket.se/helsingborg/Ga Någon som har erfarenhet av detta? Tanken är att köra ett sådant och ha en värmare så det blir behagligt innuti men främst för att undvika att bli dygnsur och få bilen full med vatten
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Det där såg dynamiskt ut. Något liknande detta kanske kunde vara något http://www.biltema.se/sv/Fritid/Trad _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Ser misstänkt likt Lennarts.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||
|
Re:
Hmmm, du ser alltså bild och läser förklaring och tänker sedan: Vilken bra idé! _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Re:
Glömmer bort att ironi inte syns. Måste jobba på smiles
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Re:
Har köpt en bil som råkat ut för liknande ras av ett enklare "tält". Tyvärr har det på den bilen blivit en del tråkiga skador i form av krossad vindruta och framförallt en del skarpa bucklor på taket och kanten på taket som går mot dörrarna. Sånt är ju lite knepigt att få fason på utan en massa arbete. Tror därför man ska satsa på något rejälare än ett partytält. Garagetältet i blocketlänken ser ju vettigt ut tex. Har sett en variant på detta på K-rauta som jag sneglat på men inte kommit till skott och handlat ännu iaf. _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||||
|
Dancover helt ok, har ett av deras lite kralligare till båten.
Undvik partytält...! Kom ihåg markfukten, dvs rulla ut en pressening under bilen och kör in ovanpå, annars kommer det dunsta från marken och vara konstant blött och fuktigt inuti. Även med markfuktskydd som tipsat om, kör på värmare en timme innan man går in = torrt och behagligt . Några lysrörsarmaturer i taket och det blir nästan hemtrevligt. Köp större tält än du tänkt dig, man måste ha ca 1,5m på sidorna runt bilen för att kunna krypa in under, öppna en dörr etc samt ett par meter framför och bakom att ställa av saker. Dvs typ 4x8m är lämplig storlek och då är det båttält som gäller, de är iofs kanske lite höga men...kanske finns lägre modeller.
Mitt utan gavlar monterat:
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
|
Hade lite samma dilemma som dig i höstas, fast med min båt. Så jag funderade lite på ett tält till den med, men kolla runt lite vad ett bra tält kosta o dom e inte billiga.
Så jag byggde ett enkel garage till den istället. Köpte lite trp 20 plåt som tak. Tog reglar som jag hade hemma till stommen 145x45. Sen snickrade jag ihop en enkel konstruktion med ca 10 graders taklutning. Sidorna kan du ju klä med va du vill. Panela,plåta,eller ha presenning som du enkelt hänger upp om du vill öppna lite när solen kikar fram. Blir inte dyrare och hållbarheten kommer bli bättre än presenning. Du kan ju skruva ihop allt i sektioner så blir det demonterbart och du kan stapla det på hög om du inte skulle vilja ha det uppe för stunden. _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||||
|
Re:
Köpte partytält för att ha som rejsatält. Blev ett st 12*4m och sedan en extra taksektion 6*4m om man inte vill ha 'stort' tält uppe. Fanns även tex 12*6m Superduperkvalite på detta tält, uthyrningskvalite! Testat i ganska rejäl blåst, när övriga i depån kämpade för att deras tält inte skulle blåsa iväg så hade vi inte ännu säkrat fast vårat
Och man kan köpa alla delar löst som reservdelar, om en sidovägg går sönder köper man en ny sidovägg istället för helt tält. Så partytält behöver inte vara dåligt, men ett partytält för 249:90 på bilbutterikts eller jula ska man inte ha för höga förhoppningar om. _________________ Roland Johansson |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
7 besök senaste veckan (13919 totalt) |