| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Val av hjulvinklar?
|
895 besök totalt |
|
Val av hjulvinklar?
Det börjar bli dags för hjulinställning, men vad ska jag be verkstan skruva in för värden? En snutt toe out har jag förstått ska vara bra i samband med mycket camber? Jag kan justera camber, caster, höjd, hårdhet och toe fram. Bak är det som det är. Camber/caster är enkla att ställa om med fasta steg så att ha två olika setups för gata/bana är absolut inte omöjligt. Bilen är en Peugeot 306GTI med k-sport Circuit Racing coilovers fram och matchande ställbara stötdämpare och grova torsionsstavar i bakvagnen. Den rullar på Federal 595 RS-R 205/45-16.
_________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
|
Planen är att köra till/från bana och kanske lite till (kommer inte kunna hålla mig
), brukskörning ska det inte bli någon alls.
_________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
|
Re: Val av hjulvinklar?
Ja, men ur slitagesynpunkt är det horribelt! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Val av hjulvinklar?
|
895 besök totalt |