Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
1 besök senaste veckan (576 totalt) |
KÖPES: Lamelldiff till e36 325/328 eller m3 3,0
Söker en bromsad diff (lamell) som passar e36. Helst en 325 för utvxl. skull (3.15) men i nödfall även en 328 till rätt pris. Kan även ta en komplett bakvagn med kardan från m3 3,0/3,2 vid rätt pris. Allt av intresse till rätt pris! Men ger absolut inte 6000:- för en orörd gammal slutkörd klump som gått 25k mil, som vissa tror dom är värda! Däremot garanterar jag snabb och smidig affär om priset motsvarar produkten ![]() Kan hämta inom ca: 15 mils radie från västerås, annars måste säljaren vara beredd att skicka! Hör av dig om du har något som kan vara intressant! Mvh Robban _________________ Robert Spångberg. Team ARG Nuvarande bil: E36. Nu: 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad. |
||||||
Re: KÖPES: Lamelldiff till e36 325/328 eller m3 3,0
Har en M3.0 genomgången, nya packningar, lackad 4500:- /// Pär
_________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||||
Inte helt ointressant, men undrar om du även har kardan samt drivaxlar till den, då jag åker med 328 grejer idag? Eller nån kanske vet om man enkelt kan byta både ingående och utgående medbringare på m3 diffen till motsvarande från 328?
_________________ Robert Spångberg. Team ARG Nuvarande bil: E36. Nu: 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad. |
||||||
Om jag inte kommer ihåg helt fel så är de samma utgående medbringare på 328 och M3 3.0 diffarna, skulle de inte vara de så är de inga problem att byta emellan dom, är bara skjuta ut dom å byta. Ingående däremot är ju inte samma på 328 å M3 3.0, och byter man där så ändrar man spelet mellan pinjong å kronhjul i diffen, drar man med lite känsla funkar de oftast men egentligen lär man mäta spelet. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
![]() |
KÖPES
![]() |
1 besök senaste veckan (576 totalt) |