| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Fiat 500 Abarth Esse Esse -13
|
6452 besök totalt |
|
Fiat 500 Abarth Esse Esse -13
Hej gammal medlem nu tillbaka i Sverige med en USA byggd 500 Abarth, dom motsvarar Esse Esse modellen med 165 kusar. Planerna är en ny box som ger 201 hk, Brembo bromsar och Coilovers förstås
_________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||
|
Sneglat på de där, små bilar faller mig på läppen
Har de kommit ner i vettiga priser? De hade väl lite kraftigt prispåslag (nypriserna alltså) jämfört med de vanliga modellerna? Eller är jag ute o cyklar
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Kul med lite hot hatches här man inte ser varje dag!
Har en sådan någon form av diffbroms? Var tvungen att googla lite men blev inte 100 på om det var någon eLSD eller mer en form av avancerat antispinn. Hot hatches till vardags är buskul
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Uppatering, har haft jätte problem med att reg besiktiga min flyttgods bil, alla berättade hur enkelt det är, inte.
Nu är det mesta avklarat förutom hastighetmätaren, SBP gillade inte att den digitala kph mätaren kunde ändras till mph? Så nu har jag köpt en mätare från Tyskland och håller tummarna att den passar i den Amerikanska elsystemet
_________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||
|
Nu är den reggad och klar så nu kan vi börja med lite av det roliga, det första jag ska göra är att göra fram och bakvagn justerbar. Idag så kan bara Toe justeras och jag vill kunna juster camber caster både fram och bak.
Som tur är så finnes det så kallade aftermarket kits för detta men jag undrar vad 500 Assetto Corse racern använder för justeringar _________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||
|
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||
|
Re:
Kanon, precis vad jag letade efter Thxs _________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||
|
Re:
Camberjusteringen på 500 AC görs genom att byta en bricka som har två hål. För att få annan camber sätter man dit en bricka som har ett annat avstånd mellan hålen, se bif bilder från den tekniska dokumentationen.
_________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||
|
Såg din fråga via PM ang den övre infästningen av främre stötdämparen och bifogar ett par bilder från den tekniska dokumentationen. (PMa din email så kan jag maila hela pdfen).
_________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||
|
Har förstått att det skiljer en del på US och Europamodellen. Det mest uppenbara är väl MultiAir-motorn vs T-Jet men ska även vara en del annat.
Är du nöjd så långt? Knarkar Abarthinfo i väntan på leverans av vår bil
_________________ Martin Öberg
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Fiat 500 Abarth Esse Esse -13
|
6452 besök totalt |

