| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hilfe! Kraftiga skakningar i Pug 306'a
|
926 besök totalt |
|
Nu är goda råd dyra.. Banpremiären är tänkt att ske på söndag, men idag har jag fått konstiga, kraftiga skakningar i bilen. De kommer (eller känns) bara i hastigheter över ca 70km/h. De upphör när kopplingen trampas ner. De ökar vid gaspådrag och motorbroms. Inget konstigt känns om man torrvarvar motorn eller håller den på fasta varvtal. Vid jämn hastighet på plan väg är känns det knappt. Först trodde jag det var min chassijustering som var för extrem (testade ändlägena på camber/caster) och återgick stegvis mot "normalt". Då försvann skakningarna först och jag körde en inspirerad tur utan problem. Efter ett halvtimmes stopp körde jag vidare och då återkom skakningarna. Jag måste skruva mer i morgon (Lördag) men om jag vet var jag ska leta (motor, växellåda eller hjulupphängning) skulle det göra saken enklare
Peugeot 306 gti. K-sport "Circuit Racing coilovers" fram, justerbara topplagringar, camber och caster. Sänkt ganska ordentligt, nära max på dämparna. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
|
Re:
Håller med, speciellt inre drivknutarna. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
|
En del framhjulsdrivna bilar får problem med att drivaxlarna "bottnar" när topplagringen flyttas för max/mer negativ camber. Men vibrationerna fanns alltså kvar när du återgick till dina gamla inställningar. Annars är det väl läge att känna över alla skruvförband osv.
_________________ Magnus Lidholm |
||
|
Kikar på dom idag. Fick tipset att höja upp den en bit också, knutarna lär vara inslitna under de 19900 mil dom gått sen bilen var ny och blir då ledsna när man sänker och dom ska slita på ett annat ställe.
Magnus: Vibrationerna var jättrkraftiga först men blev betydligt snällare när jag återgick mot vad som bör vara nära orginal inställningar, men dom försvann inte helt. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
926 besök totalt |