| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Impreza STI Type RA
|
2510 besök totalt |
|
1996 V3 STI RA 110000:- Säljer min Impreza som jag importerade från England för tre år sedan och som jag spenderat mycket pengar på. Jag har velat ha en pålitlig impreza att köra på banan, men pga tillökning i familjen kommer jag inte hinna köra den alls nu. Bilen är nybesiktigad, med bur, skattad och påställd. Då dessa bilar endast såldes i Japan är den naturligtvis högerstyrd. Standard utrustning på dessa bilar inkluderar close ratio gearbox, DCCD och roof vent (i princip en impreza type r men med 4 dörrar). Priset kan eventuellt diskuteras vid en snabb och smidig affär, och beroende på vilka grejer som ska köpas till. Bilen har gått 10700 mil, motorn är nyrenoverad/uppgraderad efter vevlager ras. Smiddad Motor 2.0l closed deck block, standard crank, manley H section rods, Wiseco pistons ACL race bearings Uppgraderad oljepump (högre flöde) Uppgraderad soppapump (Deatschwerks) Hybrid FMIC 3 tums avgassystem, racekat med avgasbandage apexi fc med controller zerosports kylare mod batteriet flyttat till bagaget insats till avgassystemet, för att tysta, styrd med knapp från inne i bilen (inte monterad) rostfritt grenrör och up pipe. Cosworth baffled sump Setrab oljekylare öppet dump nya silicon slangar ny K&N luftfilter ny kylare catchtank ny Exedy pink box koppling osv, osv, alldeles för mycket att skriva mappad på 97RON bensin (dvs går bra att köra på antingen 98 eller 99) för att hålla hellre än att krama ut de sista hästarna, 319hk. Väghållning, bromsar K sport 8 kolv bromsar fram, 330mm slitsade skivor, helt nya standard bromsar bak NDX Bluestuff belägg och stålomspunna slangar runtom. whiteline anti lift kit whiteline krängningshämmare fram och bak whiteline bussningar runt om och mera whiteline och Cusco väghållnings grejer HSD coilovers, ställbara i höjd, hårdhet och camber Annat Cusco skruv bur, reggad. 17 tums team dynamics pro race svarta fälgar, som ny Toora Competizione med Federal RSR 225 45 17 däck Falken FK452 225 45 17 däck buddy club vinge, kolfiber Extra original baklucka med standard vinge 5 mätare, olja tryck, avgas temp, vatten temp, turbo tryck, olja temp relativt nya högtalare (infinity), 10 cd kassett, ny pioneer DEH-4500BT stereo nya strålkastare el hissar runt om PIAA tuta quickshift 3 tums dekat downpipe (inte monterad) Spec C 12 liter vatten behållare i bagaget Många original delar och annat smått o gott länkar till några bilder: http://www.blocket.se/sodermanland/S http://www.autolife.se/page/74270/im och jag vill också ha den där mini GP... _________________ daniel king |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2510 besök totalt |