| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Underhåll av plastrutor?
|
1970 besök totalt |
|
Underhåll av plastrutor?
Hur underhåller man rutor av plast/lexan/polykarbonat på bästa sätt? Tänker på rengöring och repor osv. Funkar glasrengöring? Ska man polera rutan med Rain-X eller liknande? Nanobehandling? Mina rutor blir knappast rena av en enkel biltvätt och man är ju lite rädd att ha för starka medel på. En behandling vore ju också bra så vattnet rinner av lättare i fart. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
|
Jag har safir belagda. Samma fråga? (har inga fel nu, men i framtiden kan det vara bra att veta)
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
|
Lyktglas i plast går ju att polera upp med våtslippapper och efterföljande maskinpolering med grov och finmedel. Vet inte om det går att göra samma med polycarbonat? Borde vara lätt att testa att bara maskinpolera på en lös bit som man repat lite lätt.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
|
Vid närmare eftertanke tippar jag på att mina rutor, iaf framrutan, är safirbelagd. Det ser så ut. Blir kalkrester och annat efter vanlig biltvätt. Är lite rädd för att använda typ vanlig ruttvätt, tänker mig att starka medel kan matta ner ytan. Tycker ju att många borde löst det här innan.
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
![]() |
Skruva banåkabil
Underhåll av plastrutor?
|
1970 besök totalt |