Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 9609 besök totalt |
STOP! ![]() Man passade på att BYGGA en landningsbana för flygplan då man ändå fick för sig att bygga en F1-bana på en gammal sunkig Mosse mitt ute i ingenstans... Så var det väl ändå va?! ![]() Dethär måste vara ett av Sveriges mest galna projekt, som lyckades!!!, genom hela historien. Tänk vad den gubben, Smokey, fick utstå innan han blev kung... ![]() |
||||
Hej höfläkt! Mycket tjusig kärra! ![]() ![]() ![]() OT - men viktigt på detta forum (Nu leker jag MagnusTs lakej ![]() Läs regler för detta forum, mao lägg in ditt namn i signaturen i dina personliga inställningar. ![]() Bara ett litet tips innan du får big-boss på dig! ![]() mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Jaha var det så det var? Jag trodde det var tvärtom? ![]() Smokey var kung och fick uppleva sin glans dagar samt visa alla som första hade skrattat åt honom att det gick visst att fixa F1. Det var dock en annan grej på den tiden. (Synd att Ronnie inte fick ta första segern) Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jag läste deras pressrelease och det är väldigt många vackra ord och trendiga formuleringar. Läser man mellan raderna tycker jag det känns tämligen löst än så länge. Att man inte har bygglov än tyder på att deras tidsschema är optimistiskt i överkant. Att ett sådant här stort projekt INTE skulle överklagas av någon fågelskådare, fornlämningsfreak eller annan intressent förfaller helt omöjligt. Jag tror sommarsemestern måste förläggas till en en annan ring än den gotländska, åtminstone 2003. Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Absolut ökar det chansen för att få igenom projektet, men att det skulle gå helt utan invändningar, omprövande, överklagande och bordläggningar förefaller för bra för att vara sant. Jag hoppas verkligen att projektet blir av och kommer igång snabbt, men att det blir körning till sommaren för allmänheten/klubbar tror jag inte på. Ibland vore det skönt att ha fel! ![]() MVH Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() Så sant.... Om man inte ens har bygglov, så känns det som om man lika gärna kunde projektera en bana i Sareks Nationalpark, men jag kanske bara är pessimistisk i överkant. Sverige behöver definitivt en anläggning av åtminstone hygglig Europastandard. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker standarden på de nuvarande Svenska banorna är lätt pinsam... ![]() _________________ -- |
||||
[quote="FredrikÅ"]
Standarden är väl ok ![]() nas är mängden ![]() ![]() ![]() Att ingen vågar börja bygga är otroligt. Med fartkameror laser och köer borde det finnas hur många som helst av oss som gärna skulle åka mer. Från Uppsala där jag bor är det 20 mil till närmsta bana För att vara utvilad när bankörningen startar så är en övernattning att rekommendera MAo skulle en bana där jag bor kunna ta ut 1000 - 1500 spänn för en dag och det skulle ändå bli billigare för mig än att åka till kullen. Med 200 bandagar per år och 40 deltagare I snitt per bandag blir driftsbudgeten 8 -12 msek Till detta kommer race meets dragrace dagar publikevenemang etc Så nog går det att få till det bara man hittar ngnstans att vara.. Förresten finns det inte daggruvbrott i Uppland ? ![]() IOFS kör man försiktigt eftersom man måste ta sig hem. ![]() Johan Lundberg _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 9609 besök totalt |