Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4849 besök totalt |
Formel Opel 1600 Van Diemen
Mitt spontaninköp får bli till salu. Med spontant menas även att jag vet väldigt lite om denna farkost, så godtycklig googlekunskap som intressent är att föredra. Bilen är inte komplett, det saknas ECU, en kylare, samt en drivaxel. 15000 pix, tittas på i Linköping 070-5281294 / Urban Granberg ![]() _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
Formula Vauxhall/0pel 16v
Hej! Bilen ska göras i ordning för lite roliga kompis-race. Tacksam för tips gällande reservdelar, behöver höger drivaxel, vä kylare samt ECU även materialspecifikation på ram och länkarmar står högt på önskelistan ( Lär vara samma som f2000) Ödmjukt tacksam för all hjälp jag kan få. Bästa racinghälsningar: Peter ![]() _________________ Peter Malmberg |
Van Dimen
Kolla på Racecarsdirect, har oxå för mig att Rajamäki har eller hatt sådana bilar. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
Re: Formula Vauxhall/0pel 16v
Kul bil - kollade på den själv men då jag är nästan 190 cm vet jag att jag inte får plats (hade en van Diemen Zetec Ford tidigare - trångt!). Nu känner jag inte dessa Oplar, men vet vad jag fick betala för en Ecu till Forden: nästan 11 lax grundmappad hos Trollspeed ......... Suck! Det kanske funkar med en standard Ecu till motorn, men så var det inte med Forden ![]() Har ett specialbyggd släp kvar från Forden om du är intresserad. Stort flak så att man kan lasta formelbilen med breda racehjul på. Körramper finns också. Släpet är reggad med en totalvikt på endast 750 kilo så det är endast lämpad för sådana här bilar. Bilder finns i min annons på www.locostsweden.se där jag även annonserar min R1 Super Seven - tipsa kompisarna (eller utmana mig). Jag tror priset även på denna är helrätt. Har tyvärr ingen tid att rejsa nu. Var i kontakt med van Diemen när jag hade min (eller grabbens heter det väl). Där kan du beställa en "heritage package" som består av en del gamla ritningar, bilder och en hel del spännande info. Tror det finns en länk på deras hemsida. Om du åker på en dyr Ecu kanske en två liters standardspis är en lika bra lösning? Lycka till med köpet - roligare kan man knappast ha för fikapengar ![]() _________________ Vidar Melleby |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4849 besök totalt |