| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
AN 12 SKARV MED SUGFILTER. Var kan jag köpa det?
|
740 besök totalt |
|
Skulle behöva 2st filter av denna typ snarast möjligt. Helst AN12-AN12 Någon som säljer och har det hemma?
_________________ Dan End |
||||
|
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
|
Re:
Hur löser man anslutningarna till den? Jag har AN12 hane på pumpen, AN12 hane på oljetråget. (pump) AN12 hona - slang - AN12 hane - filter - AN10 adapter till AN12 hane- AN12 hona - slang - AN12 hona (tråget) Känns krångligt och en dimension mindre mitt i allt. Några andra tips? _________________ Dan End |
||||
|
den kopplingen på din bild högre upp är tänk att gänga rakt in i bränsletank eller oljesump lr dyl direkt med 1-1/16" UNF--12 TPI sen ska du ha en slangstump lr liknande till hane an12 på pumpen då??
den som ppf har på sin står ju inget om heller men det ser mer ut att vara typ 3/4" tpi till an12 lr liknande om man tittar på bilden _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
Re:
Normalt sett sätter man ett sånt screen filter i tråget. Men din anslutning i tråget kanske är svetsad? Det finns även såna filter man kan använda på en befintlig AN hane, men då får du nog beställa från USA. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Det löste sig. Precis kommit hem i lager hos Streetpower. Tack för fina tips. Jag ändrade så jag sätter en svetsnippel hona i tråget så kan jag bara gänga i denna och så är det löst.
Frågan är bara om det är ett problem att denna sitter in i ett rör i tråget. Har alltså ett rör från utsidan av tråget som går in till centrum lägsta punkt i tråget. Tänkte om det blir väldigt trångt för flödet. Är ju dock 2st sug ut från tråget. _________________ Dan End |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
740 besök totalt |