| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: SAAB 93 Aero -01 *Skuren motor
|
1864 besök totalt |
|
Hej! Jag har varken kunskap, faciliteter eller intresset som krävs för att byta motor på bilen. Ni som är på de här forumet tror jag vet vad som föranlett att en kolv gått käpprätt åt skogen på just denna saabmodell. Kompressionstest visade följande resultat; Cylinder 1=8,3 bar. 2=12,5. 3=0. 4=10,9. Bilen gick kanon även om jag nu i efterhand förstår att den "spikade" ibland. I övrigt skulle jag vilja säga att bilen är i ett mycket bra bruksskick. Besiktigad till 2014-10-31 Skattad t.o.m oktober (dock avställd nu) 22500 mil Svart metallic Svart helskinn i bra skick Original 17" Vinterdäck på alufälg All sedvanlig aero-utrustning BSR Steg 2. 248hk/369nm. Mjukvaran finns om man vill uppgradera en eventuell ny motor. Litet rostangrepp på de vanliga stället, hundbenet/bakskärm. Helt original bortsett från motoruppgradering och tonade rutor bak, klanderfritt utfört. Reg.nr: SEN156 Pris: Bud Bilen finns i norra Stockholm Hör gärna av dig med frågor via mail eller telefon, sms går lika bra. Bilder mailas vid intresse. Mail: niklas_vevle@hotmail.com Mobil: 0708 118409 Med vänlig hälsning Niklas Vevle _________________ Niklas Vevle |
|
En länk till annonsen på blocket för bilder:
http://www.blocket.se/stockholm/Saab Alla bud är välkomna
_________________ Niklas Vevle |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1864 besök totalt |