Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2 besök senaste veckan (2166 totalt) |
bytat från radial slicks till diagonal slicks, camber?
Hej gott folk. Kört med radial slicks innan med camber -2.5 fram och -1.5 bak Har funkat väldigt bra kurvtagnings mässigt men rakt fram spinner det som aldrig förr med lite mera laddtryck= inget kul :-) Gamla däck dock! Rdäcken bettar betydligt bättre rakt fram men helt kass i kurvorna. Bilen i fråga är en lupo med som mest 519hk så den är lite svår tyglad på det laddtrycket. Ligger oftast och kör med mappen som ger 348whp med lite olika laddtryck på växlarna och rpm för max grepp. Andra värden på framvagnen: Toe ut 0.50grader , tyvärr säger inte graderna mig nåt , hade vart bättre med mm. Spindelbultslutning 15grader Caster 3.5 Kurvtagningsvinkel -1.30 Mina fråga är alltså ska jag gå ner på cambern med diagonal slicksen rent allmänt eller ska jag testa med runt samma camber och checka värmen i slicksen? Efter vad man läst så ligger många på camber 0.0 till -1.0 med diagonaler. Är det ett bra riktvärde att börja på? Tacksam för alla förslag och idéer då jag har hjulinställning på torsdag. _________________ Henrik Dahl |
||||
När jag körde diagonal så hade jag på en bakhjulsdriven bil 0 grader camber bak och 0,5 fram.
|
||||
Re:
http://www.garaget.org/?car=125249 Där har du den ![]() _________________ Mattias Broberg |
||||
Re:
Stämmer bra det! _________________ Henrik Dahl |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2 besök senaste veckan (2166 totalt) |