| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Startmotor som inte orkar dra runt motorn?
|
31 besök senaste veckan (29845 totalt) |
|
Nu har jag lite fakta:
Jordförbindelsen från batteriet är dålig. Batteriet är kass. Startmotorn är förmodligen OK... Vad jag har gjort: Mätt lite motstånd inne i startmotorn. Kollat kol, fjädrar m m. Torkat rent. Hittade inga uppenbara fel. Satte tillbaks startmotorn och testade med det stora batteriet från den andra miatan. Nu snurrade det på rätt bra, framförallt när jag drog en startkabel från batteriets minuspol direkt till motorblocket... Gjorde likadant med "mitt" batteri (som visade 12,5 Volt obelastat); solenoiden drog, men inte mycket mer... Mitt reservbatteri (likadant Biltema gelbatteri) som aldrig använts (bara underhållsladdats) är förresten helt dött (trots att det är 10 V mellan polerna). Inte ens när jag kortsluter det händer det något... Så nu ska här köpas batteri. Någon här som kör med Shorai eller liknande? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
|
Re:
Jag har ett litet Exide gelbatteri i sjuan. Funkar fint. Annars tycker jag Odyssey brukar vara bra. Finns att köpa på tex Dalhems. Vi säljer dem till markvibratorer och HD. Det enda som håller för vibrationerna i längden
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
|
Re:
Det lutar nog ändå åt ett sånt här: Beteckning: LFX19A4-BS12 Kallstartström: 285 A Mått (l x b x h): 148 x 86 x 88 mm Vikt: 1,05 kg Polställning: pluspol till vänster Max laddström: 19 A _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Startmotor som inte orkar dra runt motorn?
|
31 besök senaste veckan (29845 totalt) |