Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Lotus Elise S Touring '08
1996 besök totalt
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Trådstartare

Ett stycke Lotus Elise S med Touringpaket anno 2008 till salu - endast på Rejsa tills vidare.

Elise S, årsmodell 2008 - Toyotamotorn med 136hk, kamkedja. Högerstyrd britannienimport med cirka 24500 miles på klockan, alltså strax under 4000 mil. Servad varje år i Storbritannien, följande är nyligen bytt:

~23800 miles
* Motul 300 75W90-olja i växellådan
* NGK IFR6T11-stift
* Nya rör för AC (de som går igenom tröskeln) samt påfyllning av R134a
* K&N insatsfilter

~22200 miles
* Motorolja (Mobil1) + filter (original)
* Frambromsskivor + EBC Greenstuff

Dessutom sitter riktigt schyssta däck på, på ännu schysstare fälg, AD07 LTS fram och Uniroyal Rainsport 2 bak. Fälgarna är Lotus original, smidda, med vikt på 5.5kg för fram (16") och 7kg för bak (17"). Jag har inte sett en enda kantstötning på fälgarna.

Andra tillbehör är Exigevingen på bakluckan, samt Touringpaketet som inkluderar AC, mugghållare och Alpinestereon med iPod-docka. Probax-stolarna vet jag inte om de hör till Touringpaketet, men även de finns installerade.

Relativt stor kvittohög medföljer, bilen är självfallet inreggad, besiktigad och skattad i Sverige, bara att vrida om nyckeln och trycka på startknappen. Bilen är i allt väsentligt omodifierad, inga brötiga avgassystem, inga spännande luftboxar, ingenting.

Rejsapris är 259000:-

Jag nås antingen via PM eller på O735 1O7 345 dagtid. Bilen befinner sig i Stockholms södra förorter.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
1996 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande