| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilken styrservopump skall man ha?
|
4 besök senaste veckan (3588 totalt) |
|
vad jag läst mej till så är dem "nyare" elektroniska pumparna (runt 99-05) motsvarande i kapacitet. finns "äldre" pumpar (tidigare 90 tal) som man kanske kan undvika)
exempel på pumpar är ju volvo v50 och opel runt -00 kolla skrotarna typ bildelsbasen. verkar funka bra till banracing men sämmre för drifting och kanske rallycross osv då den kan tappa trycket efter flera snabba rattrörelser _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Re: Vilken styrservopump skall man ha?
Har just startat upp en pump från Opel Astra G 98-04 med intern tryckreglering enkel att koppla. _________________ Peter Franzén Lotus 62 Nissan v6 såld MB SLK såld |
||
|
Re:
Är det verkligen bra att blanda in laddningen i styrningen..? Vi har våran pump kopplad på huvudbrytaren. Mycket smidigt om man ska knuffa bilen i verkstan. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Hallå
När jag jobbade på Sellholm Tuning så sålde vi pumpar som kom ifrån Volvo 460 diesel o de funkade för rally o rallycross. Har en ny på hyllan om du bestämmer dig för en sådan. // Tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
|
jag har en liten smidig pump från volvo. Helt ny i kartong. då jag inte har någon användning av den så kan jag nog lova att lägga mig bästa i pris av alla.
används av många som önskar en liten och bra pump. Art Nr: 6g91-3a696-nb de billigaste på bildelsbasen är 2000kr för begagnade. du ska få min för en tusing.. min är som sagt glänsande ny rakt från volvos hylla. skicka pm för jag kommer nog inte minnas att kika i denna tråden igen. Mvh sammy 0702678241
_________________ Sammy Lundin |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vilken styrservopump skall man ha?
|
4 besök senaste veckan (3588 totalt) |