Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
13983 besök totalt |
Camskill levererar inte längre till Sverige
Im sorry to say we are unable to ship to Sweden at the moment .The local couriers in Sweden do not want to deliver our tyres, we trying to find a solution. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Re: Camskill levererar inte längre till Sverige
låter märkligt, måste gå att lösa tycker man. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
||||
Skumt men å andra sidan har camskills däckleveranser alltid tagit tid och varit knepiga, det kan bara bli bättre med en ny leverantör när det nu blir klart.
Min snittid på få däck av cam. har varit 2 veckor efter att däcken skickats ut vilket inte är så lysande. Vad finns det för andra prisvärda med bra sortiment? tyska sidor m.fl? _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Re:
Ööö, va? Det har alltid gått på ca en vecka för mig. Lika snabbt som från någonstans i Sverige, fast till bråkdelen av priset. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Likadant här, supersnabba leveranser. Men nu när dom inte får sälja R888 längre och pundet står sig starkare så känns det imte lönt längre i alla fall. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Ja jag vet att andra har mer tur.
Som sagt aldrig under 2 veckor ens på däck i lager, de snurrar runt utomlands för mig och är svåra att spåra. troligtvis slump (eller min vanliga otur jag är förföljd av) alla gångerna. Finns det nån annan bra shop? tyskland, england? _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Re:
Jag köpte sist från Demon Tweeks, vet inte om de var billigast men mina 888 var ett par hundringar billigare än i sverige. Frakten gick smärtfritt och ganska snabbt, ca 1 vecka. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Det är ju inte camskills som krånglat. Men oftast när det gått med holländska posten har det tagit en jäkla tid och det har varit svårt att spåra pga att man måste holländsk adress för att registreras sig.
_________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
Re:
Nån som vet om det fortfarande går att beställa från Demon Tweeks eller har dom också fått problem med transporterna? Om det fortfarande går förstår jag inte hur det kan strula för Camskill? _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||
Men är det lönt att köpa från Camskill ??
Visst är det en eller två 100:ingar billigare än i sverige men så snål kan man ju inte vara ? Kollade bara snabbt på 205/50-15 och 265/35-18 Kumho V70a och där kan jag nästan matcha camskills priser ( + att man åker på frakt från england) om man bor i närheten av Malmö då vi inte skickar däck! // Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Re:
Oftast är det betydligt billigare än ett par hundringar och frakten var marginell. Men skickar de inte så spelar det ju ingen roll. Olja verkar de dock skicka fortfarande och på Millers Oil är de rejält mycket billigare än i Sverige. Säkert billigare på andra fabrikat också. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Förr i världen var det ju bra mycket billigare i England, och då kändes skillnaden för stor i plånboken. Men under de senare åren har skillnaden jämnats ut och jag lägger då hellre inköpen hos en lokal handlare. Så upplever i alla fall jag det! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Jag köpte Däck på däckonline i våras och allt gick jätte bra. Senare i somras köpte jag däck igen men utan att få dom. Jag var i kontakt med Däckonline och däcken skickades igen men inte heller denna gången kom det några däck. Jag följde transporten via tracking numret och såg att när dom komm till svenska gränsen så skickades dom direkt tillbaka.
Är det ingen som haft problem mer än jag med köp från Däckonline på senare tid. Jag funderar på om detta är samma problrm som beskrivss från Camskills? Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
||||
Enligt en jag känner på posten beror däckstoppet på en olycka som hände på sorteringen i Tomteboda då något däck kom i rullning. Skickas däcken i kartong eller på pall ska det inte vara några problem.
Lite märkligt är att jag tidigare alltid (4-5 gånger) fick däcken från Camskill i kartong... _________________ Mikael Eriksson |
||||
Bumpar den här tråden då jag idag fann detta på Camskills hemsida. Kanske ett litet ljus i däckmörkret?
![]() "Sweden (SE) - Tyres" Please Email tyre size and quantity for carriage price quotation before ordering. Delivery time 2/3 days. _________________ David Frost |
||||
Re:
![]() ![]() |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
13983 besök totalt |