Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5587 besök totalt |
Jag har även haft den tanken med att man slitsar som du nämner... men jag var lite osäker på om det skulle gå att få fast fjäderbenet sen, så det inte rör på sej i slitsen vid större påfrestningar.
Har du/någon några funderingar om detta? |
||||||
No problemo! Skruva dit det precis som Kristian säger, har du en mutter med rejäl fläns på så sitter det som berget... ![]() _________________ Karl Brag |
||||||
240in har ju så orginal! Visserligen tre skruvar som håller fast fjäderbenet men... Inga problem iaf, det sitter. |
||||||
sen attden camberjusteringen inte räcker till, det är en annan sak. ![]() _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
Ja.. Fast det beror ju på lite.. Har man sänkt bilen rätt hårt så finns det inte en chans.. Eller om man vill ha mer camber än volvo vill ha orginal ![]() Tur att det går bra att fila där oxå fast att hålen redan är ovala! |
||||||
Ööhhh... fallskärmsschack??? Har jag missat nåt? Vad är fallskärmsschack?? _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||||||
Halloj!
Gå in på www.rallyboutique.com och kolla på "Volvo original" under "Produkter". Där kommer du hitta dämpare och framfjädrar till Volvo 740/940. /ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||||
Välkommen till rejsa! ![]() 740 är som de flesta skriver kanske inte det val man skulle göra om man startade med blankt papper. 240 har bättre viktfördelning, styvare kaross och inte minst bromsar. Kan du byta är det ett solklart råd för det kommer kosta mycket deg och tid att ta 740 dit en 240 är från början! ![]() ![]() ![]() Detta är en instruktörsbil. Prestandamonstret Volvo 740 GL med över 100 hk och Typhoon däck. Budgetera för nya bromsbelägg. Foto Jonas Christensen. Det du skriver ovan är iaf en bra start. * Jag skulle lägga till en hjulinställning rätt tidigt, sikta på lite mer negativ camber fram och försök även flytta vikt bakåt i bilen. Batteriet t.ex. * Innan du spenderar kulor på Tarox, prova med fräsha originalgrejer (inga Biltemabelägg) och fräsh bromsvätska + enkla kylslangar. Bromsarna lär inte behöva jobba så hårt med blott 116 hk! Kör på med bilen så mycket du orkar, men spara de tunga modifieringarna och se hur du trivs eller om du känner att det är bättre att byta. ![]() ![]() /Kristoffer |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5587 besök totalt |