Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2918 besök totalt |
Jag törs faktiskt svara på denna fråga: Ja, du kan köra med ditt amatörbygge. Tyskar gillar dock papper och stämplar.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Svenskt regbevis och senaste bes protokoll med ner så borde det vara grönt med andra ord..? Eller skall jag köpa mig en stämpel och stämpla alla papper också med texten " uberbefruft, sehr gut auto, kann gekört werden auf ringen, uberdoktor Mengele"?;-)
_________________ Per Trönnberg |
Jag tror det är ett vilt lotteri. Men som någon annan nämnde, dom gillar papper så det kanske funkar.
_________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
Har sett mer än en amatörbyggd seven (med icke tyska plåtar) på turistkörningen så antingen är det ok eller så ser de genom fingrarna ibland!?
Om nu ringen verkligen är betalmotorväg så kan de ju inte gärna neka ett lagligt utländskt fordon. Kunde man tycka i alla fall. Fast det betyder ju inget om man väl står där och blir nekad...... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2918 besök totalt |