Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Volvo 140 framvagn i en Amazon?
1615 besök totalt
optimuz
Nordanstig
Här sen Feb 2013

Trådstartare

Hej, jag har tidigare skrivit en tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=86110 angående olika framvagnslösningar på en Amazon. I den nämnda tråden så diskuterade bland annat Opel framvagnar, nu har jag inte lyckats hitta någon sådan framvagn, men där emot så är det lättare att få tag på en Volvo 140 framvagn. Det jag funderar på är ifall någon här på forumet har byggt kuggstångs styrning på en 140 framvagn? isf. vart kom kuggstången ifrån för bil? Jag kommer bygga min Amazon i pro touring stuk, så kommer klämma på skärmbreddare så bredden på 140 framvagnen bör inte vara något problem.

Tacksam för svar!

MVH//Johan J

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Jag har SFRO-besiktat ett antal bilar med kuggstång på 140-framvagn. Opel Manta eller Ascona A är de som fungerat hyfsat. Men ska du hitta den kanske en hel framvagn från Opel är lika enkelt att hitta? ;-)

Gustaf

Citera
optimuz
Nordanstig
Här sen Feb 2013

Trådstartare
Re:

therealpinto skrev:
Jag har SFRO-besiktat ett antal bilar med kuggstång på 140-framvagn. Opel Manta eller Ascona A är de som fungerat hyfsat. Men ska du hitta den kanske en hel framvagn från Opel är lika enkelt att hitta? ;-)

Gustaf

Jo det är mycket möjligt att det är så, dock är det som sagt inte enkelt att hitta
Men vet av en 140 framvagn för en bra peng så därför tänkte jag nog bygga på en sån.

Ingen annan som byggt kugstång på en 140 framvagn?

MVH//Johan

Ume
Här sen Jul 2003

Jag håller på med det.
Men jag kommer ha kuggstången bakom axeln.
Och min framvagn blir 10cm bredare.

Nordanstig
Här sen Feb 2013

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Jag håller på med det.
Men jag kommer ha kuggstången bakom axeln.
Och min framvagn blir 10cm bredare.

Okej Alltså 10 cm bredare än en standard 140 framvagn? hur bred blir den om vi säger från bromsskivornas anläggningsyta? alltså där fälgen möter bromsskivan. Vad kör du med för kuggstång?

Ume
Här sen Jul 2003

Klicka på "bilen" på knappen nere under mitt inlägg så kommer du till projekttråden. thumbs up

1615 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande