| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328ti -98 BMW Cup #4
|
6648 besök totalt |
|
BMW 328ti -98 BMW Cup #4
Äntligen, efter att ha byggt på en Compact i för mångar år så har jag fuskat! Gav egentligen upp redan förra vintern när denna annons dök upp: "BMW Cup #44, 328ti -98 gatreggad med SBF vagnbok", men den var redan såld! Gjorde även upp en affär på ett annat projekt men där backade säljaren ur Så suget har byggts upp rejält under de senaste åren!
I början av denna sommaren fick jag reda på att nya ägaren till #44 köpt nytt! Så jag tog kontakt med honom och 3 maj blev det affär
Bilen är byggd för BMW Cup och gick som #44 till och med 2012, under 2013 med en ny ägare som #18. Här är byggtråden "BMW 328ti -98 - BMW Cup #44". Min "karriär" startade i BMW Cup, åren 2008 - 2009 i klass Standard med en 318is och nu är det dags för comback men i klass Modifierad istället. Kommer att försöka köra de tre återstående tävlingarna i år för att lära känna bilen och komma igång.
_________________ Tobias Geijersson
|
||||||
|
Annonsen 2012 som berättar en hel del vad som är gjort med bilen:
|
||||||
|
Re:
Tackar, ska bli riktigt kul att komma igång igen
Kommer ge dig handikapp, kommer köra på 205/45 15 som jag har liggandes (eller, hmm, lågt rullmotstånd kanske är fördel på Anderstorp )
|
||||||
|
Fin bil! Ska bli kul att följa i cupen.
( har nästan nya V70A 205/50-15 på BBS 7,5 et15 som du kan få köpa , tar gärna med till A-torp )
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
|
Re:
Kul att den är tillbaka i cupen
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
|
Re:
Ja verkligen
Min E30 med samma motorkonfig gjorde mellan 205-210Km/h på slutet rakan. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Skrev visst fel ska vara 205/50 15" det ger väl knappt 10km/h mer... Hade tänkt använda de utslitna 17" som jag fick på köpet (Anderstorp borde vara ganska snäll mot däcken) men upptäckte tyvärr sent att det var en bromsplatta på ett av däcken ner till korden så det sket sig.
Är lite osäker på var varvstoppet sitter så jag har inte koll på vad den teoretiska toppfarten blir. Gör inte heller anspråk på att vinna så jag håller mig bara ur vägen i slutet av rakan så jag inte orsakar något så kommer jag säkert ha kul ändå
(Det har ju också hänt att det regnat på mossen)
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328ti -98 BMW Cup #4
|
6648 besök totalt |