Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13817 besök totalt |
Re:
Varför Mopar motor i en Cheva... ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Det är för tajt bak just nu för att jag har fel dämpare (dragracing) Skärmarna ska valsas lite till och den ska upp någon cm till innan den testas på bana. Bilen har stått länge i usa så det är nog så att det är en hel del avlagringar i bränslesystemet. Sen behövs hela elsystemet ses över för det ser för jävligt ut med alla skarvningar överallt. Men men jag har hela vintern på mig
![]() _________________ Pär Åkesson |
||||||
Re:
Han menade nog en strokad 350 till 383. Sitter en sådan i min brors Nova som varvar 8000rpm. Det är ljuv musik kan jag lova ![]() _________________ Pär Åkesson |
||||||
Re:
Then we are talking ![]() Övertygad om att det är trevlig sång i den ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Re:
Ja det är precis en strokad 350 jag menar, dom får duktigt med mos ur dom motorerna med rätt grejjer och med rätt avgassystem så låter som ju helt fantastiskt! häng på en T56 låda eller varför inte en BMW disellåda som dessutom finns att köpa ombyggd som bolt-on! Fan man kanske ska sälja iväg Porschen ... _________________ Erik Nordling Porsche 993 C2 -95 Porsche 996 C2 -99 SÅLD Porsche 911 Carrera 3,2 -86 SÅLD |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13817 besök totalt |