Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (5156 totalt) |
Var i Berlin i veckan och då blev det ett besök inom Meilenwerk, kan varmt rekommendera andra att besöka detta ställe! Bilderna är inte sorterade på något sätt utan bara jag som gått runt o fotat det som jag tyckte var intressant, Synd på rutreflektionerna som blev när jag ville fota inne i Mercan och på de bilar som stod inglasade, man ser även min sons stora glädje över alla skinande bilar
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
Merca 6,9 Liters gammelkombi och båtbilen var 2 favoriter, har aldrig sett dom innan och kommer säkert aldrig se dom igen, så det var skoj att se! Gillar lappen på instrumentbrädan i båtbilen som visar hur den ska förberedas innan båtfärd, bilen kördes in på området när jag tog en kaffe där. Var lite udda att se den komma körandes
![]() O givetvis kittlade det lite extra med 2st så exklusiva Ferrari på plats. _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
Tack för tipset ang kameran
![]() Är ingen mästerfotograf, men tyckte bilarna där va så läckra så familjekameran fick åka fram, dock tog batteriet slut där så fler bilder från semestern blev det inte till fruns stora glädje.... _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
_________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
Det där verkar intressant, ska på en jobbresa till Berlin om nån vecka, måste nog försöka klämma in ett besök hit
![]() Vet inte om jag är dålig på att söka, men hittar inget om öppethållningstider, inträde osv.. på hemsidan, så hur funkar det? När är det öppet och är det bara att traska in? Edit: Är det hit du varit; Classic Remise Berlin, om jag förstått allt rätt så är detta "gamla" Meilenwerk Berlin..? Det "nya Meilenwerk Berlin" verkar vara under uppbyggnad och ska öppnas under 2015..? |
Hejsa,
Jeg var der i sommers, og det er et fantastisk sted. Der kan læses mere om det her: http://remise.de/Classic-Remise-Berl Vi var der i en weekend, men der var stadig en lille smule aktivitet i de forskellige workshops, men jeg vil anbefale at man tager der hen en hverdag, så er der også mere at se på. Igen: Det er et fantastisk sted, og selv folk som ikke interesserer sig for biler finder det fascinerende. _________________ John Sahl |
"Edit: Är det hit du varit; Classic Remise Berlin, om jag förstått allt rätt så är detta "gamla" Meilenwerk Berlin..? "
Japp, det är där vi var. Man kan käka där med, finns en restaurang som ligger inne i bygget. Bra käk till vettiga pengar. Det som gör stället så bra är att det är så "levande", såg flertalet bilar rulla in och ut under tiden vi var där. Kom någon dålig alfa på bärgare som dom putta in o börja meka på. Kördes ut lite gamla mercor som fått lite kärlek. Båtbilen rullade in o parkerades när vi var där. Det gör att bilarna inte blir gamla dammiga museumföremål utan känns mer levande. Har man stora plånboken med sig är även vissa bilar till salu ![]() Helt klart ett kalasställe som man lätt kan fördriva flera timmar i ![]() _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
Då har man sett detta också, kan verkligen rekommendera ett besök hit om man är i Berlin och har lite tid över! Kan också intyga att det var "levande" ställe, har tydligen bytt en hel del bilar sen början av augusti, sen fick vi också se att en P1800 var stadigare än plastdörrarna på hallen
![]() |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (5156 totalt) |