| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Fiat X1/9 Banracingbil 245 hk
|
4881 besök totalt |
|
Motor: OPEL 2,0 16v 245 hk Motorn är byggd av High Speed Racing Motorn innerhåller delar från Opel/Vauxhall speciallist QED UK Byggd på ny topp med Cosworth gjutning Hi flow ventiler + 1mm Kents cam QED Insug Stålstakar Stålvev Byggd på fabriksnytt block Omega super light kolvar Motec sprut Tilton dubbel skivig koppling Opel F20 låda med rakskurna Quaife drevsats med synkring och Sellholms Diff. Lådan har oljekyllning Hjulupphängning består av nybyggda rörbärarmar, nya uniballs och nyrenoverade Sellholms fjäderben Volvo 240 bromsok, ventilerade skivor runt om och bromsvåg Tankanläggning för långlopp följer Mycket glasfiber detaljer på bilen Bilen är ny lackad Motor och växellåda kan kanske säljas separat. Motorn måste säljas före växellådan Pris: 225000:- 0737-157643
_________________ Sune Lorentzson |
|
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
|
Har denna gått i ERCup tidigare?
Fast den var silver då isf. Mitt minne säger mig isf att bilen från början var byggd av Dallara (eller något liknande), eller har jag helt fel då?
Eller om den var byggd av fabriken/Abarth? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
|
Re:
Bifogar kort som frågas efter. Någon byggtråd finns inte. Vikten är jag inte hundra på. hittar inte mina gamla noteringar ( inte rejsat sedan 2005) men jag har för mig att det var ca 1000 kg med förare och full tank.(60l) Varvtider 2005 på R däck var 1,51 på Anderstorp, och 1,11 på Knutstorp. Bör vara snabbare idag, en del ombyggnader är gjorda. Det stämmer den har gått ERF, idag byt namn till ERCup sista gången var 2005, sedan har den bara stått stilla. Jag lackade om den 2012. gjorde en övergripande renovering på hjulupphängningen, bromsar med mera. efter det endast 20 min. provkörning på Anderstorp. Bilen är ingen Dallara eller Abarth. Jag och min kompis har byggt allt själva. Mvh Sune
_________________ Sune Lorentzson |
|
Ok, då svek mitt minne mig, men det är väldigt fin och välbyggd bil.
Hade flera fina fighter med er när vi körde 240, det är en liten bil, kommer ihåg när den nästan försvann under fronten på min bil på Anderstorp, blev tvungen att bromsa när jag nästan inte såg er längre...
Nu ska jag sluta kladda mer i er säljestråd. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
![]() |
SÄLJES
|
4881 besök totalt |