Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E36 318is Cupé 1992 snikturbo. | << 1, 2, 3 9 besök senaste veckan (28546 totalt) |
usch , skall dom sitta på min fina e36 :-) 300:- är helt ok. (igentligen har jag ingen aning) Men vi provar. Jag får väl låta dom gå en sväng i hettvätten innan montering. pm'a eller majla (benny@steencon.se) kontonr eller mobilnr (för swischning) så petar jag över stålar. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Att du får bättre egenskaper på bilen är jag övertygad om. Tycker du att de för sunkiga får jag väl bju på en burgare på Kinnekulle
Skickar lite uppgifter. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
i know nooothing...
annars är sjukhusrondellen i umeå min favorit. plockar hela högerkön av bilar på inbromsning, och sedan 2-3 st inne i rondellen. tror jag får köra lite mera med karten igen.... alla mottrafikanter ser kanske inte poängen med flytta fram sina bromspunkter när man kör till jobbet ;-) _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
HAHAHAA jaaa , jag gör lika. Ibland svär jag även när alla motståndare inte fattar reglerna.......men de kanske inte tänker lika _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
finns bara en regel. "Först i böj väljer spår" _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Tala om det för folk som inte ens vet var backspegel , blinkers eller ögonmått finns _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Oj, det blev rörigt.. hur skall man få ihop alla delar :-)
Fläns och kollektor från Ajden. Svetsböjar från lokala VVS grossisten. Är ett T3 (TO4) turbofläns. siktar på något twinentry/pulssplittat agg. av något slag. Kanske min gamla trogna hx35 . Så får racerbilen något modernare istället. Eller så handlar jag något annat. vi ser vad som dyker upp. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Köp Mickes snart överblivna S200 från Bosses escort.
Mkt trevlig turbo, särskilt på en hyfsat hög kompad 2l maskin. Jag bromsade 446 whp på min M10 med en så på bf 95 o 1.6bar Fina grejor S200 _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||
Inte så mycket gjort på snikbmw'n. Jag bruksar den varje dag. väldigt trevligt bil att kasta runt i rondellerna
Gjorde en ny framhjulsinställning då den blev väldigt nervös med -3 grader camber. Första justeringen så lyfte vi bilen för att komma åt och tryckte sedan ner fjädringen genom att sätta oss på skärmarna och gunga. Men det visade sig sedan vid gårdagens mätning att den fortfarande hade mycket toe-in. Nu justerade jag istället utan att lyfta bilen och satte den på 1mm toe-in. Men den är fortfarande nervös. Bromsar man lätt så blir det stabil så jag skall prova någon grad toe-out. vilket ju framdäcken får när man bromsar. Sedan beställde jag ovala flänsar av Ajden, som avgasportarna på 16v motorer ofta är. Jag har inte något vettigt sätt att pressa egna, kräver nog en ordentligt maskin och pressformar. Jag har också hittat ett lämpligt turboaggregat som nog kommer passa motorn bra. mera info om det senare. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Jag har ju använt E85 på turbomotorer med förhållandevis hög geometrisk kompression (10:1) förut med gott resultat.
Och har därefter varit sugen på att testa ännu högre kompressionförhållanden tillsammas med e85 och turbo. Jag sneglade på fiats 5 cyl 20v 2.4 som har 10.5:1 men dom motorerna är rätt ovanliga. Nu har jag sett att man kan använda kolvar från M52B28 som sitter i 328,528,728 1995 - 1999 . Man fräser ur kolvarna för ventilerna och få en kompressionen på 11.5:1 i M42B18 motorn i min 318is. Det vore trevligt tillsammas med rimligt laddtryck... Någon som sitter på kolvar eller hel M52B28 motor ? Den kan ju var trasig på rätt ställen, tex trasig topplockspackning etc. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Inte så mycket nytt att rapportera. busbilen bruxas varje dag. Jag samlar mest på mig grejor än så länge.
Letar samtidigt efter en E46 som skall få ta över dagliga transporten när E36 skall börjas bygga om med turbo etc. Hittade en beggad 3" Apple dämpare i närområdet. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Inget mekande ännu. Men grejorna ramlar in eftersom. Köpte ytterligare en IC för att ha lite olika att labba med. turbon är ett BW S200 med twinentry. wastegaten är 55mm.
Skall fräsa ner avgashuset, ta bort interna WG, och svetsa dit en v-bandare istället. Spar både vikt och utrymme. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
igår morse gick det inte peta i växlarna, samtidigt var kopplingen ovanligt lättrampad...
hm, hoppades på slaven, vi bytte hcyl för kopplingen på en annan bil förra veckan, trångt var det... jag startade bilen med växlen ilagd och fick in bilen i garaget och upp på lyften. oljesöl under vxlådskåpan :-) föredömligt enkelt att meka, för att lossa slavcylindern behöver man lossa: 1. slavcylindern ebay på garagedatorn är startsidan ! 24 euro inkl frakt för en ny. :-) [/img] _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
blev kortare umgänge än tänkt med lillbeemern. såldes förra veckan pga för mycket bilar hemma. jäklar vad det ringde. trodde aldrig en gammal e36 i coupe halvdant brukskick kunde vara så populärt !
roligt nog var det mest yngre invandrarkillar, billintresset förbrödade oss . en 18 årig kille dök upp med alla bröder och pappan och hans kompis, jag gillar ju att deala om bilar och vi hade rätt roligt tillsammans i garaget. dom tyckte jag var svår att pruta med... Det ringde på mobilen från köpare mest hela tiden :-) jag tjänade en slant på affären hursomhelst, fick ca 4ggr vad jag gav ;-) _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
jo. lancia integralaren är delvis anledning till jag fick städa i bilbeståndet. fyrkrafs och 90tals turbo är kul på vintern :-) sedan spontanköpte jag en fin Alfa 156 SW med brusten balansrem och 8 krokiga avgasventiler dagen efter bmw gick... så summan av bilarna är samma. alfan fixas as we speak! _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E36 318is Cupé 1992 snikturbo. | << 1, 2, 3 9 besök senaste veckan (28546 totalt) |