Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6749 besök totalt |
Thomas: Visst skall väl Gti-klubben ha en körning på kullen lite senare? I kombination med den nästan traditionella säsongsavslutningen med OSC i slutet på september får det nog räcka för i år på Kullen. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Det är som någon skivit ovan att VW GTi Klubben är ej med som arrangör och betalar därför inte för våra medlemmar som vi brukar göra. Detta grundar sig på att vi är på väg in i SBF och vi satsar allt på att kunna köra under dom förutsättningarna och lägger alla våra pengar på dessa arrangemang.
Vi är dock inbjudna att köra men då för enskild förare betala kostnaden vilket nu då är 500:- för en dag och 700:- för två. VW GTi Klubben har ju vår återkommande augustiträff på kullen som i år går av stapeln den 15:e. /VW GTi Klubben genom |
||||||
För att gå med i TPC måste man äga en VOLVo med turbo enligt Jonas Andersson Sekreterare TPC. Men STCS verkar det vara lättare där man endast måste ha ett intresse för SAAB bilar med turbo. Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Skit också, Jag har ju varken Volvo Turbo eller intresse för SAAB ![]() Men å andra sidan har min bror en 945 Turbodiesel, det är ju en snabb Volvo Turbo.. Måste ju kunna räknas: Hur många i klubbarna har inte sin mor eller far som ägare på sin bil ![]() ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Jag bor i Trollhättan så jag har helt klart ett intresse för Saabar....hmm, anar jag ett snabbt sätt att spara 500 kr?
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Stalltipset är att just ordet "snabbt" inte alltid passar in på STCS-medlemshantering. Men går det att bli medlem i grinden så fungerar det säkert. (men snabbheten kanske är fixad nu för tiden, har dock strulat en period...) _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||
Fast jag tror att STCS har en inofficiell regel som säger att en STCS-medlem bara får köra med sin Saab på deras träffar... Så sorry, tror inte ert snabba klipp funkar...
![]() Mvh Mangan, kan hyra ut en understyrd 9-3a för en "rimlig" summa pengar... ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
Gällde inte på samträffen förra året... är ju menlöst/töntigt att ha den regeln i verkan under en träff med andra klubbar, bilblandning blir det ju ändå.... _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||
+ att man skulle åka volvo på träffarna med om jag fattade rätt |
||||||
Jag & sambon med några kompisar ska dit.
![]() Ni som campat på området, hur funkar det med dusch och toalett? Finns det med ok standard? Hur har ni löst det? ![]() |
||||||
Hej på Er!
Jag har funderat på att dyka upp till två-dagars men börjar bli tveksam när jag läste tidigare inlägg. Jag har inte kört på bana tidigare och har endast möjlighet att närvara på lördagen. Priset bekymrar mig inte såvida det är mycket köra, men skall det vara strippen och konbana på lördagen så är jag lite tveksam också. Finns det en ungefärlig tidsplan? Hur många bilar brukar dyka upp? Hur ser indelning av körpass ut? Kanske lika bra att spara banpremiären till augustiträffen... /Johan _________________ Johan Carlsson Golf G60 ![]() |
||||||
Finns dusch/toa nere vid grindarna på "gräsdepån". Standarden är väl... tja, inget jag skulle betalat speciellt mycket för ![]() ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||
Var ligger gräsdepån? Finns det några andra (ev bättre) alternativ i närheten? Jag har inte varit där tidigare. |
||||||
Gräsdepån är den delen som ligger utanför banan, infarten. Där finns det ett hus med servering samt duschar och toalter. Det finns en del fina vandrahem i närheten, har tyvärr inte några nummer men det går säkert att leta fram på någon hemsida. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||||
Allt om träffen hittar ni här http://www.stcs.nu/traffar/2dagars/
|
||||||
Med tanke på att GTi-klubben och OSC kommer betala ALLT ifall det kommer folk som vanligt tolkar jag detta som att TPC och STCS egentligen inte vill ha dit oss. Konstigt är det iaf att dessa två klubbar ska betala 700:- för två dagar när det kostade 500:- för två dagar för alla som vill köra märkesobundet förra året.
Jag kommer komma dit men ska INTE köra eftersom jag inte vill sponsra arrangerande klubbar och deras medlemmar. Vet vad det kostar med två dagar så dessa priser är HELT åt skogen för höga. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Jag tror faktiskt inte att jag heller kommer att köra... Det känns vettigare att spara dessa pengar till Ringen och till senare bankörningstillfällen. Särskilt som jag vet hur det brukar bli på dessa träffar med massor av stilare på banan o.s.v.
Jag håller helt med Jonas Jonsson om att priserna verkar vara satta för att sponsra arr. klubbar. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Hur fasen kan det gå runt om det är gratis för en massa folk?
![]() Vorde det inte bättre att ha ett pris på säg 300 spänn för arrande klubbar också för att hålla "stilare" borta och få mer bantid? Verkar som om alla som faktiskt vill köra bana inte åker på träffen och det är väl lite bakvänt... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6749 besök totalt |