| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: BMW Cup, 318is -90
|
1 besök senaste veckan (3697 totalt) |
|
SÄLJES: BMW Cup, 318is -90
BMW Cup, 318is -90 Racebil Motor/växellåda: Renoverad topp (viktad och balanserad, byggd 2006 av Magnus Årestam) Ny termostat och ny tempgivare -09, Lintek sportluftfilter, nytt avgassystem -05. SBF racekatalysator -08, E36 växellåda med 1:1 på 5:an Ny koppling -06, Bromsad diff 40% - renoverad 2009. Ny tank -2011, delad E30tank Chassi: M3 Bilstein clubsport fjäder och dämpare, powerflexbussningar, 02-depåns ställbara krängningshämmare fram och bak, BMW grp N främre topplagringar med annan camber Bromsar: Original fram med carbotek-belägg i bra skick. Stålomspunna bromsslangar, längsgående bromsrör från 2006 Plasthuv och plastbaklucka, igensvetsad taklucka. Omlackad 2011. Guss-bur, OMP RC-stol (FIA -07), Sabelt 6-punkt (FIA-07) Däck och fälg: 4 orginal kryssekerfälg med Toyo 205/50 r-däck. Fler fälgar medföljer Vagnbok finns, en årsbesiktning och bilen är raceklar. Ring Daniel: 070-6630264 eller Per 070-511 93 50 för mer info. Pris: 33 000 kr Bilen finns i Danderyd
_________________ Daniel Danielsson |
||
|
Re:
Chansen är överhängande dock står vintern för dörren och det innebär isåka, krävs dock lite modifikation av bilen innan dess
Nån som har "regelbok" för bmw-cup så jag vet vad jag får göra och inte göra med den. Alla delar som sitter på kommer givetvis att sparas för att kunna monteras tillbaka
Ni får ursäkta svammel som kanske egentligen inte hör hemma här
_________________ Erik Berggren |
||
|
Hej!
Finns här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Kontakta gärna reglemente@bmwsc.com om du har frågor! _________________ Patrik Skoog |
||
|
Re:
Tack
_________________ Erik Berggren |
||
|
...och jag betalade Lennart för att bygga den
Kul att se att den lever, tror inte att den är tävlad med speciellt mycket - jag körde knappt 4-5 tävlingar (och track days innan dess) och sen började barnen trilla in. Lycka till! / Mvh Dan
_________________ Dan Byström |
||
|
Här är lite historik
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php_________________ Dan Byström |
||
|
Re:
Tack 😃 perfekt frukostläsning 😃 _________________ Erik Berggren |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar