Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
7559 besök totalt |
Någon mer som tänker hålla sig runt Nürburg runt 29sept-2okt..?
Tänkte köra några varv + handla några flaskor riesling, om man nu inte kraschar i Eau Rouge helgen innan. (SpaItalia) |
||||
Ett bra gäng från Porsche klubben som är där dagarna före och efter den helgen.
Spa den 29:e och ett gäng dagar på Ringen ![]() Jag och min kompis anländer kvällen 25:e och drar hem morgonen 1:a. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Ok kul! Bor ni i Adenau eller Nürburg? Jag ser väl ansamlingen porschar med svenska plåtar annars..
Hittills är det jag och en italienare+flickvän. En bit mat + öl på Pistelklause anmodas! ![]() |
||||
Precis som Thomas säger så är vi ett gäng PCS:are som kör på SPA den 29/9 och efter det är planen tre dagar på Ringen med kvällskörning.
Vi bor i Nürburg. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
I Porsche gänget är det nog rätt skiftande när det gäller hotell, jag bor på Ringblick ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Tack, jag ska kolla upp lite olika alternativ. Sist jag var nere bodde jag på ett litet pensionat som jag fick rekommenderat av en PCS medlem. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på det. Ligger på andra sidan av vägen från Burgstube på Burgstraße nästan uppe vid borgen. Är det någon som rent av kan namnet på stället? |
||||
Ja du Robert, det är bara att titta igenom Pärs föredömliga lista ![]() Det finns ju en 5-6 stycken på Burgstrasse. Vill du ha den på pdf så skicka ett PM med din mail adress. ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Tack! Den där listan har jag i min mail sedan PCS banmötena där nere. Det var inget av namnen som lät bekanta. Jag ska dock utgå från den och höra mig för lite vad som finns tillgängligt bara jag bestämt mig för om jag ska åka ner före eller efter. Jag såg att det var kvällskörning tre dagar och på fredagen en heldag. Kanske borde man stanna där och köpa sig lite extra tid om det kraschas på kvällskörningarna så att man inte får så mycket kört. Får fundera på saken. |
||||
Mitt emot Burg stube ligger "Jung Stroof" ungefär mitt i listan där har många svenskar bott genom åren hos den vänliga damen Renate. Det borde vara det du tänker på. Annars är huset nedanför Burgstube kopplaet till Burgstube och det sköts av Martin Bird en mycket sympatisk engelsman. Båda är enkla och rena ställen. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Stämmer bra det. Jung Stroof hette stället. Jag gick igenom mappen jag har kvar från ringen banmötet och hittade ett visitkort från stället. Ska ta och kolla med dem och det finns plats. |
||||
På plats! Inget förstört på Spa Italia idag m.a.o, tvärtom fantastiskt väder och en otrolig mängd grymma italienare som gav järnet.
Men imorgon blir det lite Nordschleife. Har t.o.m hunnit klämma den argentinska filén på Pistenklause, en bra start. Bor på pensionat Daniels, granne med RSR. Står en silver Fiat där är jag inte långt borta! |
||||
Hemma igen efter 400mil Spa, Ringen, Parismässan och diverse besök hos släkt o vänner.
Träffade ett par av er Porscheister i tråden (?) och det var kul. Tack för lånet av tryckmätaren du i 991GT3an! Måste säga att det är klockrent att vara där under veckan och slippa debacklet på helgerna.. Speciellt när det är 20grader o sol som i tis-ons! ![]() Och pensionat Daniels vid RSR är alltid lika trevligt, som att komma hem litegrann. Ett par fotografer fanns på plats t.o.m: ![]() |
||||
Hej Per, Såg till dig men kunde inte riktigt placera dig förrän jag såg dig i bilen ![]() Kan bara instämma för övrigt, veckodagarna var lika bra som söndagen var dålig ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Hade hoppats på att slå mitt BTG 8.38 från 2010, med bättre bromsar, kunskap och pulver. Men icke.
Varv 1 var enda hela varvet med full effekt, sen började motorlampan lysa (för första gången i min ägo i 12år.. Visade sig vara "Bosch Atmospheric Pressure Sensor" som lagt av och herr Motronic ställde helt sonika laddtrycket på basnivå, 0.9bar. Ibland! Sen tillbaka. Lätt ubytt och inte så dyr visade det sig dock.) Men minus runt 60-80hk vid de tillfällena. Samtidigt är man långt ifrån fullärd på Nordschleife, det är fullt tydligt.. ![]() Nåväl, ett par filmer från kameran blev det: (Nedfällt solskydd, sorry.. Och italienskengelska..) Sista varvet företogs nästan helt utan trafik men lite varma däck. Hyffsade 8.49 under förutsättningarna med effektbortfallen, babblande italienare osv. |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
7559 besök totalt |