| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp med val av placering av bränslepump och filter
|
3 besök senaste veckan (1301 totalt) |
|
Jag har ett huvudbry
I mitt pågående bygge https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6037&start=357 är det dags att plocka i bränslesystemet och problemet är den ständiga platsbristen. Tanken sitter monterad i fram enl nedanstående skiss och jag skall hitta en plats för en Bosch 044 pump och ett bränslefilter i samma storlek. Jag kan som sagt pga platsbrist inte montera pump och filter i direkt anslutning till tankens utlopp under bilen.
Som jag ser det så finns det 3st möjliga alternativ. 1. Pump och filter monteras i en tät låda bakom passagerarstolen i kupén 2. Pump och filter monteras i en tät låda vid passagerarens fötter i kupén 3. Pump och filter monteras på torpedväggen, måste dock sitta i höjd med påfyllnadsröret (risk för luft?) 4. Att sepparera pump och filter och få till en blandning av ex 1 och 2. Ngn som har lite idéer? Bilen skall SFRO besiktigas så rena rejsbilslösningar som strider mot gatgodkända bilar funkar inte tyvärr. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
|
Jag hade inte velat ha bränsleledningar, pump eller filter i coupen.
Kan du inte montera pump och filter vid sidan av eller framför tanken? Alternativet är att kapa upp ett hål i karossen och bygga en låda som är öppen utåt där pump och filter får plats. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||
|
Re:
Framför tanken finns det plats, har faktiskt inte tänkt på det tidigare. Det som behövs är att returluften från kylaren styrs bort så den inte värmer upp pump och filter i onödan. Bränsleröret borde dock kunna dras igenom kupén, finns väll en hel del bilar som har den lösningen bla BMW. Får kolla på plats och se vad som går att lösa. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (1301 totalt) |