Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (54111 totalt) |
Ska du SFRO besiktiga bilen kolla med SFRO vad dom vill ha i bromskapacitet
det är väl vikten som kommer avgöra för bes effekt blir väl viktanpassad ![]() Sen är det ju inte fel att kunna bromsa bilen. ![]() Så om du får plats med större bromsar är det ju ingen nackdel inom rimliga gränser ![]() Vi har ju Gustaf Ulander(Therealpinto) här på rejsa han är SFRO bes man skicka ett PM til honom. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
Ska ta och göra det.
Vill ju gärna ha både hängslen och skärp vad gäller bromsar ![]() ![]() Balkarna bak kom på plats idag så nu är ramen ihop. Några ställen kvar att helbränna men de tar jag när buren är på plats. Lyfter karossen då och helsvetsar allt i karosserisnurra. Nästa helg ska jag renkapa på passagerarsidan så plats finnes för nya hjulhusen sen. Får se om jag ska hänga dit axel och upphängningar också, kan mäta upp längd på dämpare och kardan och köpa sånt då. _________________ Patrik Lissjos |
|
_________________ Patrik Lissjos |
_________________ Patrik Lissjos |
Re:
Så himla häftigt bygge, ser fram emot fortsättningen. ![]() ![]() Ang, din fråga om bältet, så har jag inte det exakta svaret, men om man tittar till vad man för göra med bältessträva och ögelmontering, så är det okej att borra hål i buren där öglorna ska sitta, såpass stor att gängan får plats, sen lägga en "FIA-platta", gängad bältesögelplatta, o svetsa fast den över det borrade hålet. På så vis har man återställt hållfastheten i röret, och fått gängor för öglan. Kanske är det överförbart på din idé! ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
Det händer inte så mycket, men det händer lite iaf
![]() ![]() Ville ha mer plats framåt ![]() så flyttade helt enkelt fram skärmkanten lite, en eltejpsbredd ![]() ![]() ![]() Skaffat ett provslicks, del av bakskärmen ska sitta med dzuzar så det går lätt att byta hjul. Måste bara hitta på ett sätt att rita på en bra radie och ett bra sätt att kapa på.. _________________ Patrik Lissjos |
Re:
Hej hej! Mycket imponerande bygge!!!! Kommer att följas även fast usa bilar är inte min grej(kommer säkert med åldern=) Men när det gäller sånt här finns det ingen större skillnad vad är det för kaross man använder! Tänkte på just bälten och sånt och alla regler kring bälten. Visst är det fint när grejerna sitter fast ordentligt men ibland är det ganska löjligt(precis som med massa andra regler).Om man borrar ett hål i buren och svetsar dit en gängat hylsa?Inte fan kommer det att påverka hållbarheten på röret så pass mycket..Speciellt om det är bra med gods på hylsan. Och om man tänker på just bältes infästningen i en sån hylsa så kommer bälten att gå igenom kroppen innan hylsan lossnar=))) Det ska ju gå att göra så tycker jag,fast har inget direkt svar om det är ok enligt regler! Fråga Gustaf Ulander/Therealpinto! Han vet allt ![]() MVH//Vadim MVH//Vadim _________________ Vadim Bakin |
![]() Här händer det inte mycket, kommit lite grejer mellan såsom dålig motivation. Varit och köpt rör iaf, så nästa helg och med påsk ska jag hålla på med det. ![]() Den här har inte heller dykt upp än ![]() ![]() Idag ska jag göra klart en Charger 70 åt en god vän, har satt på nya toppar så lite senare idag blir det uppstart. _________________ Patrik Lissjos |
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
Ska få dörrsträvorna på plats imorrn tänkte jag, med bultförband.
Sedan är det dags att lyfta karossen och helsvetsa, är några diagonalen kvar i taket men det tar jag när karossen är av. Rören bakåt är mest för att förankra bagagelucka plus fäste för bromsskärm. ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (54111 totalt) |