Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 30221 besök totalt |
Re:
Du tänker så ![]() ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
Re:
Grejerna kommer från Numeric Racing http://www.numericracing.com/Product Passade på att köpa deras växelvajrar också, skall bli intressant att känna hur detta blir jämfört med original som är en aning sladdrig.
Inte en susning, låter ju inte bra om den kan gå av... _________________ Marcus Sundh |
||||
Tycker det ser ut som den uppdaterade. Sök lite på rennlist så hittar du. Det var en 3-4 st vars spak gick av långt ner där det var en ganska tydlig brytpunkt från bred till smal. Den ser lite mjukare ut på din. Men se fick nya. Du får uppdatera resultatet, kul att se om det blir bättre!
Är det samma som gargraphic säljer för 499EUR och fvd för 700EUR? _________________ jonas Blom |
||||
Re:
Öhlins är hårdporr. ![]() ![]() ![]() _________________ Tobias Bengtsson Porsche 964 Carrera 2 - 1993 Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990 Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld) |
||||
Re:
Det är samma Jonas. Tog inget kort på vajrarna men de ser riktigt bra ut också ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
_________________ ![]() |
||||
Re:
Nu du skojar aprilo Magnus ![]() ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
Vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet - men inhandlade idag första delen av mitt avgassystem som skall användas 2015
![]() Steg 1 är att använda grenrör från 997 GT3, dessa hämtades idag och har ett helt annat utseende än original, dessutom integrerade katalysatorer. ![]() 996 grenrören ser ut såhär, bild från Sharkwerks projektbil där de har gjort samma sak. ![]() Från dessa skall det byggas ett eget X-pipe system med ljuddämpare där utblåsen skall mynna ut som det gör idag. Målet är att spara en hel del kilo, få bättre flöde och kanske lite goare ljud också ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
Smart!
Jag vill också flytta ned mina kattar för att göra plats baktill för en extra ljuddämpare på min. Har du några tips vart man kan finna beg 997GT3 grenrör? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Re:
Tror detta kan bli väldigt bra, hoppas det i alla fall ![]() De grenrör jag köpt har nummer 997.113.021.94 samt 997.113.022.94 och är från en 997 GT3 gen 2 2010. Har kollat överallt och alla grenrör från GT3 2007-2011 inkluderat RS skall passa utan större problem ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
Här har inte hänt så mycket mer än att det har samlats en del nya prylar på hög
![]() Nya ändrör hittades på ebay till avgassystemet, original Porsche tequipment. ![]() Har också kompletterat med en 996 Cup ratt, blir perfekt! ![]() under hösten vägdes fälgarna och efter en viss besvikelse, då original är ganska tunga började jakten på vad som skulle användas istället...Har fått tag på en uppsättning utav dessa som blir en tidig (h)julklapp ![]() ![]() _________________ Marcus Sundh |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 30221 besök totalt |