| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES / BYTES: SAAB 900 2.3T 407hp
|
2 besök senaste veckan (1870 totalt) |
|
Tänkte kolla om det är någon som är intresserad av en besiktigad motorstark bruksräser. Svart, tredörrars ng900 2.3T fullt ombyggd exteriört till Viggen. Motorn har gått 8500 mil sedan den byggdes. 407hk / 545nm i motorn vid 1,6 bar. Otroligt stark motor med gott ljud på höga varv. - 2.3 T5 - Bortplockade balansaxlar - Bortplockad VP - Modifierad T7 vevhusventilation - Garrett GT3071R, inbyggd WG - Green Cotton luftfilter vid dimljus - Extraktorgrenrör Speedparts, lindat - B202 kamaxlar - HKS SSQV BOW - 3-Bars mappsensor - Speedparts intercooler - Siemens 630cc spridare - Walbro 255l/h pump - Nordic Concept Extreme programvara, mappad på 98 oktan - Växellåda 9-3 Aero -02 - Spec 3 koppling (6-puckad carbonlamell 665nm) - Hydralisk koppling - Ferrita 3" downpipe omsvetsad med V-band - 3" racelatt - 2.5" twinpipe med två dämpare - Hårdare motorkuddar - Ställbara Konidämpare - Eibachfjädrar, 35mm - 18" BBS Challenge - Viggen 308mm slitsade skivor fram - Viggen slitsade skivor bak Beige skinnklädsel, Sparco-pdelar kolfiberpanel och laddtrycksmätare invändigt. Finns lite skavanker i lack men knappt ingen rost. Fronten behöver ny lack då den har fått en hel del stenskott. Nyservad. Inte mycket som behöver göras, bara tut och köra. Framvagnsinställning är väl det enda jag skulle göra om jag behåller den, ratten står lite snett efter styrledsbyte, men hjulen slits inte ojämnt. Nybesiktigad till November 2015!
Är främst intresserad av att byta mot någon go gammal Opel Ascona A/B, Lada Niva, MC typ caféräser eller något helt annat roligt, men kan även tänka mig försäljning. Då gäller bud från 30k. Mycket bil för pengarna. Skicka PM vid intresse. _________________ Anders Magnusson --------------------- SAAB 900 Aero '84 --------------------- Behöver du hjälp med CAD/Konstruktion/3D-print? Hojta! |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
2 besök senaste veckan (1870 totalt) |