Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 6 besök senaste veckan (79803 totalt) |
Tobias på ninth.se är grym, ninth.se bedrivs dock inte längre men skicka ett PM så får du ett nr!
|
Nu är bilen bromsad och klar
![]() Slutresultatet blev 612hk 735nm på hjulen ![]() ![]() Filmer kommer jag ladda upp snarast ![]() |
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Som sagt, äckligt fränt bygge!
Blir inte alls avis när man ser den ![]() Har du något bänkpapper att bjuda på ![]() Det kändes inte som att den var speciellt slö på botten trots den imponerande toppeffekten så det vore jävligt kul att se ![]() _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
Jag funderade lite på vad som var gjort med motorn och eftersom andreas inte är jätteaktiv här sökte jag mig runt och hittade detta:
"Motor 2014 4G63T 2.3 L eagle vevaxel eagle vevstakar manley kolvar 9.6 komp rostfria insug +1mm / inconel avgas +1mm frästa förbränningsrum för att få exakt samma storlek HKS 272gr kammar HKS ventilfjädrar TIBUC insug med separata spjäll 8st spridare / 4st 875cc / 4st 1200cc Peter G grenrör GTX3582R kullagrad turbo arp i hela motor hks 2 skivig koppling ams oljetråg ferrita specialbyggt avgassystem 3" med HJS motorsport kat som ändrör original växellåda egentillverkad spole i mellandiff rs lamell bakdiff bortplockat ACD/AYC system" (om någon mer var sugen på en sammanställning ![]() _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 6 besök senaste veckan (79803 totalt) |