| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Honda Civic EK med B18C, såld.
|
4324 besök totalt |
|
Säljer nu min Civic då jag kommit till insikt att jag inte prioriterar bilen så pass högt att jag kommer använda den som tänkt. Denna bil är byggt av några gamla HPC rävar för en massa år sen och varit väl omhändertagen sedan dess, köpte den av en bekant som haft bilen i ca 7 år nere i Malmö. EK3 - 1996 års modell Cypress grön, nu lackad i mörk grön metallic. Gjort själv. Slog precis över 13 000 mil Reg nr: HUB503 Skatt: 1178, betald i Juni. Besiktigad 2014.04.11, nästa bes; 2015.05.31. Nyligen gjort på auktoriserad verkstad: 2013.11.02/12619 mil: Kamrem, spännare och vattenpump byt. 2014.03.30/12650 mil: Nya tändstift, ventiljustering samt oljefiler, oljebyte samt fick 200cells racekat svetsat. Bilen går som en dröm, drar inte olja. Motor JDM ITR B18C JDM ITR S80 diff Exedy Stage 1 koppling Fidanza svänghjul Integra bränslepump Uppsvarvat spjällhus 70 mm Hondata insugspackning S2000 original filter, original Integra box finns kvar. Accord kylare, nu byt till en något större. Kylningen är riktigt bra! 5zigen grenrör 4-2-1 2,5" kollektor, nu även en 200cells racekat från A-Alt avgas.. Tagit bort japsdämparen och ersatt den med en 2.5" ljuddämpare från A-Alt avgas. Chassie/bromsar Prelude 282 mm bromsar fram Integra 262 mm bromsar bak Stålomspunna bromsslangar Integra huvudbromscylinder + bromsbooster Gula Koni dämpare med AP fjädrar Integra hjulupphängning fram o bak (5/114,3) D2 Racing bakre länkarmar 16" Black Racing FN01R fälgar med Hankook Ventus R-S2, bra mönster. Hjullager bak Honda OEM, bytes av tidigare ägare. Bakflyttad och avsäkrat batteri. Optima BlueTop som sitter i en fastsvetsad ram något till höger (bakifrån sett) om föraren. Invändigt/utvändigt ITR mätarhus OMP TRS rörrams stol med egen byggd stolsfäste i 5mm platjärn. 2x Prelude stolar (en sitter som passagerar stol). Äkta Luisi mocka ratt i grå. Type R Växelknopp Type R Växelspaksdamask Type R Läpp/Kjolar/Bakläpp, helt nya och lackade i bilens färg. Stereo MP3/AUX, otrolig lätt då den inte har någon CD spelare. JBL slutsteg Nya JBL GT6-69 coxialer i dörrarna samt nya Zachry XLNT-602 coxialer bak. Även dessa är av lätt modell, letade för att hitta så lätta som möjligt. Finns ett CarGuard larm i bilen som jag inte använder då det drar batteri. Saker som finns extra.: 15" grön/svarta Enkei ITR original fälgar (195/50 friktionsdäck) 16" Prelude fälgar med Toyo R-däck varav 2st är helt nya, dom andra 2 klarar ett par banträffar till. Type R grill En extra uppsättning fram- och bakläppar som satt på innan jag byte till Type R. - Ultra Racing 3-punkts stabiliseringsstag fram. Detta är den första bilen jag ägt som fungerat felfritt under mitt ägande! Det finns dock 2 saker som kan behöva åtgärdas inför nästa besiktning: - SRS lampan lyser då jag byt ratt. Är inte jätte svårt att åtgärda, är bara lat. - Finns ett litet rost håll vänster bak i sparklådan precis bakom bakre domkraftspunkten. Priset beror lite på vad som ska sitta i och vad som skickas med. Som den står nu med 16" Japan, stol, ratt, ljud och alla lösa delar utom dom 2 extra hjuluppsättningarna: 45 000kr. Med 15", Prelude stolarna, original ratt, ingen stereo och inget annat till: 38 000kr. Då jag uppskattar en snabb affär och lite strul så har jag möjlighet att bli av med bil, delar och hjul i samma sväng är jag inte omöjlig. Jag har inte bråttom att bli av med bilen så skambud kommer inte löna sig. Bilen finns i närheten av Nynäshamn ca 3 mil söder om Stockholm. Nås enklast på telefon eller via mail. NollSjuSex-0076860 Adam.Uhlin@gmail.com
Har massvis med bilder så här av er så skickar jag. _________________ Adam Uhlin 0722215950 |
|
Nylackad!
Bilen lackades i helgen 29-31/8-14 i Lausanne Green.
Vill nu ha 50 000kr för bilen. Fler bilder kan skickas. Adam.Uhlin@gmail.com _________________ Adam Uhlin 0722215950 |
|
Sänker priset till 45 000kr då jag nu byt arbete och behöver en pendlar bil.
Mail: Adam.Uhlin@gmail.com Tel: 0763370917 _________________ Adam Uhlin 0722215950 |
|
Droppar priset till 40.000kr med original Integra 15" fälgar med allround däck på.
Kan även tänka med en Passat/Audi avant i byte. Adam.Uhlin@gmail.com 0708128882 _________________ Adam Uhlin 0722215950 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
4324 besök totalt |