Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
De dummaste/roligaste frågor vi fått...
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (32392 totalt)
Andersk
EU
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag pratar aldrig om bilar med vanliga människor.
Det blir tyvärr så uppenbart att jag är en insnöad mupp:-)
Citera
c.w.

Här sen Maj 2007

Re:

dstr skrev:
Jag är just i processen att beställa en Tesla. Leverans i slutet av feb. Sen jä*lar lär jag kunna bidra till den här tråden.

räcker sladden runt banan?

Stockholm
Här sen Okt 2006

Re:

c.w. skrev:
dstr skrev:
Jag är just i processen att beställa en Tesla. Leverans i slutet av feb. Sen jä*lar lär jag kunna bidra till den här tråden.

Eller ska vi tänka bilbana? typ scalextric

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

J.Stigson skrev:
c.w. skrev:
dstr skrev:

Eller ska vi tänka bilbana? typ scalextric

Spårstyrt?

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012

Aha!
Det är du i reklamen för....var det lotto eller... När han hade byggt stoooor bilbana och körde av i samma kurva hela tiden!

Här sen Jan 2010

Re:

König skrev:
Aha!
Det är du i reklamen för....var det lotto eller... När han hade byggt stoooor bilbana och körde av i samma kurva hela tiden!

https://www.youtube.com/watch?v=XRMfmmMId2k
https://www.youtube.com/watch?v=u6F2yHN7-XE

dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002

Re:

König skrev:
Aha!

Den är ju faktiskt filmad i min gamla hemstad, Eskilstuna - och på vägen mellan Sundbyholm och Torshälla (kurvan där han jämt kör av).

Älska varje varv!
Citera
fuggeTURBO
Skövde
Här sen Okt 2004

På tal om rally då som jag håller på med på riktigt😊 får man som oftast frågan:
Hur många hk man har och svarar man då 230 hk så får man svaret, va inte mer jag har ju mer i min V70 eller liknande och försöka förklara sen att dom har turbo och större motor i sin bil mm medans vi är styrda av ett reglemente det brukar vara lönlöst så nu svarar jag för det mesta att det är tillräckligt för att bli rädd mellan träden.

Samma sak med toppfart.
VA! Gör den bara 170 km/h?
Är ytterst sällan jag känner att den skulle behöva gå fortare vill jag lova😜

Öland
Här sen Okt 2011

Re:

dstr skrev:
König skrev:
Aha!

Den är ju faktiskt filmad i min gamla hemstad, Eskilstuna - och på vägen mellan Sundbyholm och Torshälla (kurvan där han jämt kör av).

Ja jäklar! Jag är ju också därifrån men det har jag inte tänkt på! Kände ju tex igen Fristadstorget direkt nu när jag visste omatt! I svackan, efter bron ca 7 sek in har jag åkt dit för fortkörning...

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007

Re:

erikjakan skrev:
Jag blir bara arg när jag pratar med folk som inte fattar

Jag har tagit det ett steg längre, så fort jag märker att folk inte fattar så går jag helt sonika därifrån, vägrar säga ett ord till. Varför ska jag stå å bli irriterad över en person som inte fattar men ändå är tvungen att fråga tusen dumma frågor.

Det jag absolut oftast för höra när jag säger att jag kör BMW på bana är: "-Jaha har du turbo?" precis som att en BMW måste ha turbo för att köra på bana Och detta har inte hänt bara en eller två gånger...

Malmö
Här sen Okt 2005

Ofta undrar jag varför folk frågar ö.h.t

Kollegorna på jobbet vet ju att jag bygger och åker, och även om jag uppskattar att någon har ansträngt sig och funderat ut en fråga, så brukar samtalet oftast utspela sig såhär...

F: Hur går det med bilen?
S: det går bra, jag håller på med bromsar o lite grejer ( jag funderar nu på om jag verkligen ska berätta om vad jag bara håller på med eller om beskrivningen bra kanske räcker

Den förut så intresserade kollegan börjar prata hämningslöst om sin farbrors granne som ev. Har kört rally på 80-talet, och en kompis kompis som chippade sin V40 och körde blackrejs i hamnen, men som tröttnade och sålde bilen för en miljon eller nåt till nån tuningkändis. Varefter dom gärna avslutar med att berätta att dom också funderar på att meka med sina bromsar, dom har nämligen redan kommit så långt i processen att dom har tittat på ett bigbrake-kit till hyndai accent på eBay.
Man försöker lite trevande låta intresserad och säga, men tror du inte att bromsarna du har räcker till, men nej om det kommer ett rådjur så måste man kunna stanna fort som attan!
Detta händer naturligtvis inte varge gång, men påfallande ofta faktiskt

För mig har det blivit rutin att aldrig vara nedlåtande eller otrevlig mot folk som ställer frågor till mig, men det händer absolut ibland att jag plötligt blir väldigt upptagen och måste kila

Angående rallykomentarerna så är min teori att Racing är mindre folkligt eftersom det är en gammal öveklassport. Till skillnad från skogsvägarna så har ju inte räserbanorna alltid varit så tillgängliga som dom är nu.
Citera
Magnus Nielsen
Malmö
Här sen Okt 2005

Jag dödade väl inte tråden? :/
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Tror jag inte. bara att de flesta av oss har samma upplevelse

Vi kommer ju alltid tillbaka till en historia som de flesta här kan
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8714

Ingen kan väll förstå någon annans hobby om man inte är insatt i den själv.

Citera
Jonas Svensson
Stenungsund
Här sen Sep 2004

Tycker det är kul när gemene man frågar. Framförallt när dom är genuint nyfikna försöker jag svara så bra som möjligt för att få dom upplysta och kanske mer intresserade!
Inte ofta men ibland händer det dock att man ger upp..
En pappa till grabbens kompis kom för att hämta honom och vi kom in på att jag tävlat:
-hur gick det?
-jo, det gick fint. Bilen höll ihop, gick bättre med senaste justeringarna. Okej varvtider, inte sist och inte först.
Jag ser samtidigt hur hans ansikte förvrids likt om man fått i sig något surt och helt oförstående frågar:
-men.. Är det inte väldigt tråkigt om man inte ligger först hela tiden?... (fortfarande med samma min och detta strax efter han själv glatt berättat hur han sprungit något motionslopp med placering hundra någonting.....?)
Jag blev helt paff, kom inte på något att säga... Funderade lite och kände nä, jag ger nog upp här.....För nu i alla fall

Clubman #54
www.spvm.se
Citera
Allmänt banåkaforum
De dummaste/roligaste frågor vi fått...
<<   1, 2, 3, 4
1 besök senaste veckan (32392 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande