| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Såld: Megane RS '11, Dijon Auto Racing
|
7320 besök totalt |
|
Dags att börja avyttra sveriges förmodligen effektstinnaste Megane efter drygt två år i min ägo. Nyligen mappad av europas förmodligen främsta Renault-trimmare, Dijon Auto Racing på plats i Dijon, med 328 hk och 483 Nm. Bilen är inregistrerad 2011-05-11 och har således nybilsgaranti fram till 2016-05-10. Miltal är strax under 5700 mil i nuläget. Utrustningsmässigt är detta exemplar utrustat för maximal körglädje med cupchassit, Recarostolarna (i tyg), RS Monitor (avläsning av motorparametrar i realtid, varvtidräknare, 0-100km/h-/400m-tidtagning och G-mätare), RS Design-paket samt de där vanliga sakerna som inte känns värda att påpeka (typ ACC, Arkamys-stereon, bakrutetorkare...) Bilen är väl ompysslad, servicebok är fullstämplad med historik och kvitton på allt. Bilen har även fått sin beskärda del modifikationer, helt utan inblandning av svenska bonntrimmare och kapade fjädrar. Följande är gjort: Bromsar/Chassi: * Bromsbelägg fram, CL RC5+ (April 2013) * TSW Nürburgring, 18x9"-fälgar (April 2013) * Stålomspunna bromsslangar (Goodridge, Juli 2013) * Bromsvätska Motul RBF660 (Juli 2013, Augusti 2014) * Nya bromsskivor fram (Juli 2013) * Sänkningssats Eibach (-15mm fram, -25mm bak - Juli 2013) * Bromsbelägg bak, CL RC5+ (Juni 2014) Motor/transmission: * K&N Insatsfilter (April 2013) * Inoxcar Grupp N-avgassystem (September 2013) * Växellådsolja bytt vid avgasbyte (Tranself NFP, September 2013) * Pro Alloy Intercooler + turbokylare (Juni 2014) * KTR insugsslang i silikon (Juni 2014) * Forge dumpventil (Juni 2014) * Ommappad av Dijon Auto Racing (Juli 2014) (se separat bild) Även originalfälgar (18x8.25") finns och medföljer självfallet. Bilen är inte nyttjad vintertid. Priset landar på 175000:-, bilen finns hos mig i Tumba. _________________
Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
|
Bilen är fortfarande kvar, även om jag flytt landet. Den står på min käre far, och kontakt kan förmedlas via PM för den intresserade. Står i Huddinge, om jag inte är felinformerad.
Fick sedan annonsen lagts upp nya frambromsbelägg (OEM-grejer som inte tjuter) och ska även precis ha fått ny olja så sent som förra veckan. Alla grejer finns i övrigt, på originalfälgarna sitter en uppsättning R-däck (2x R888/2x P-Zero Corsa 235/40-18), de medföljer bilen och säljs inte löst. _________________
|
Vi bumpar lite granna. Bilen har stått förvarad i garage över vintern, och jag är fortfarande i Taiwan. Drygt ett års nybilsgaranti kvar i dagsläget.
Kasta ett PM på mig för mer info och kontaktuppgifter för visning. _________________
|
Nybesiktigad med blanka papper igår. Går denna sommar och nästa innan det är dags för besiktning igen.
165k för Rejsianer till och med fredag. Står i Tullinge för tillfället. EDIT: Såld. _________________
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
7320 besök totalt |